سلامت خانواده

قتل عام وحشتناک کارکنان درمان; از غزه تا لبنان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت یک سال از آغاز تجاوزات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی خود به نوار غزه و کشتار خاک و خون ساکنان این نوار، به جنایات خود در حالی ادامه می دهد که روزهای گذشته در آن سوی نوار غزه. او درنده خويش را نشان داد و پس از حمله به مناطقي از لبنان، سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله به شهادت رسيد.

حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از گذشت یک سال از آغاز تهاجم وحشیانه به این نوار همچنان قربانی بر جای می گذارد. رژیم صهیونیستی چند روز پیش در ادامه این جنایات، خانه های فلسطینی ها را در دیرالبلاح واقع در مرکز نوار غزه بمباران کرد و اعضای یک خانواده را به همراه 2 فرزندشان به شهادت رساندند.

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی این است که این رژیم از ابتدای حمله به غزه، مراکز درمانی و بیمارستان ها را به صورت غیرانسانی بمباران کرده و تقریباً تمامی مراکز درمانی و بیمارستان های غزه را ویران کرده است.

شهادت 990 نفر از کادر پزشکی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، از ابتدای تجاوز به نوار غزه تاکنون بیش از 990 پرسنل پزشکی از جمله پزشکان، متخصصان، پرستاران، امدادگران، کارکنان اداری و امدادگران توسط متجاوزان به شهادت رسیده‌اند. پایگاه خبری الجزیره به نقل از مدیر یکی از بیمارستان های اندونزی در غزه در ابتدای ماه سپتامبر اعلام کرد که این بیمارستان در نتیجه جلوگیری از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی از کار افتاده است. رئیس بیمارستان «کمال عدوان» نیز از توقف فعالیت این بیمارستان به دلیل کمبود سوخت و تجهیزات پزشکی خبر داده است.

به گفته ابورمضان، وزیر بهداشت فلسطین، در این مدت نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از 300 پرسنل پزشکی دیگر را دستگیر و بسیاری از بیمارستان ها را تخریب و از خدمت خارج کردند و عملیات 130 خودروی آمبولانس در طول این مدت. این دوره بمباران های خود

آنها متوقف شدند و همچنین در کرانه باختری صدها اقدام خصمانه علیه سیستم بهداشت و درمان مرتکب شدند.

دندان سگ های هار منطقه بر گلوی امدادگران!

وی ضمن محکومیت تداوم هدف قرار دادن کارکنان بهداشتی و درمانی تصریح کرد: حمله عمدی اخیر به مجموعه جنایات و اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه کادر درمانی در تخصص های مختلف و همچنین مراکز درمانی و آمبولانس ها اضافه شده است. اشغالگران تمامی قوانین بین المللی و بشردوستانه را در خصوص ممنوعیت حمله به تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی نقض می کنند.

همه این جنایات فقط یک معنا دارند; کارزار هدفمند و از پیش برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی برای جنگ با بیمارستان ها با ادعای واهی ایجاد انبارهای تسلیحات مقاومت فلسطین در مجتمع های بیمارستانی! در همین حال، دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است که ادامه بمباران و جنگ اسرائیل علیه بیمارستان های غزه باعث نگرانی جدی در مورد امنیت هزاران غیرنظامی شده است. همچنین مدرکی برای تایید ادعای اسرائیل مبنی بر استقرار مواضع مقاومت فلسطین در بیمارستان ها پیدا نکردیم.

دندان سگ های هار منطقه بر گلوی امدادگران!

پس از تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم سرانجام پا را فراتر گذاشت و با تجاوزات بی وقفه به مناطق مسکونی ضاحیه و بیروت، چندین منطقه در البقاع در شرق لبنان را نیز هدف حملات هوایی قرار داد.

شهادت 14 پزشک لبنانی

چند روز پیش خبرگزاری لبنان از حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی به چند منطقه در شهر صور در جنوب لبنان خبر داد. این جنایات در حالی صورت گرفت که به گفته منابع خبری لبنان، رژیم صهیونیستی به کادر پزشکی این کشور رحم نمی کند و برخلاف تمام قوانین بین المللی تاکنون 14 نفر از کادر پزشکی را به شهادت رسانده است. ممکن است مقامات بین المللی در لبنان تکرار شود و این احتمال وجود دارد که وحشیگری این رژیم منجر به شهادت تعداد بیشتری از مردم بیگناه و کادر پزشکی بیشتر شود.

دندان سگ های هار منطقه بر گلوی امدادگران!

طبق قوانین بین‌المللی، بیمارستان‌ها از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و باید نهایت دقت را برای حفاظت از این مراکز به عمل آورد. کنوانسیون 1949 ژنو حمایت ویژه ای را ارائه می کند و تأکید می کند: بیمارستان های غیرنظامی… تحت هیچ شرایطی مورد حمله قرار نخواهند گرفت.
به گفته مقامات فلسطینی در غزه، بیش از 100 مرکز درمانی در اثر حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده است. شمارش معکوس تا پایان کار تمامی مراکز درمانی غزه و تکمیل ورود داروها و تجهیزات پزشکی آغاز شده است. آنچه واضح است این است که قوانین بین المللی بشردوستانه و جنگی برای رژیم صهیونیستی معنایی ندارد و جامعه جهانی هنوز قصد پاسخگویی این رژیم را نداشته است. رژیم صهیونیستی که هدف قرار دادن امدادگران را به استراتژی تبدیل کرده است، برای توجیه این اقدام و پاکسازی خود از جنایت آشکار، ادعاهای واهی می کند. بهترین بیان برای چهره زشت این رژیم ضرب المثل معروف «سگ هار منطقه» است که باید هر چه زودتر مهار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا