سلامت خانواده

تمرکز نظام سلامت بر خدمات سالمندان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا رئیس کرمی با یادآوری تحولات اخیر جمعیتی گفت: در دهه های گذشته اولویت ما تامین نیازهای جوانان از طریق ایجاد زیرساخت هایی مانند مدرسه، دانشگاه، مسکن و اشتغال بود، اما امروز با افزایش امید به زندگی، باید تمرکز خود را به سمت ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی برای جمعیت سالمند کشور تغییر دهیم.

وی با اشاره به بهبود چشمگیر شاخص های سلامت و تاثیر مثبت آن بر افزایش امید به زندگی، افزود: میزان مرگ و میر نوزادان از 26.1 مرگ در هر هزار تولد در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی به 8.1 مرگ در هر هزار تولد در سال 1402 رسیده است. کاهش یافت و این عدد در مجتمع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران به 41/5 رسید که از میانگین کشوری بهتر است. همچنین شاخص امید به زندگی از 55 سال به حدود 72 سال برای مردان و 76 سال برای زنان رسیده است. این پیشرفت حاصل ارتقای نظام سلامت کشور و توسعه نظام شبکه خدمات سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر بازنگری این سامانه برای پاسخگویی بهتر به نیازهای سالمندان تاکید کرد و گفت: افزایش پدیده سالمندی و بیماری های مرتبط با افزایش سن مستلزم تقویت زیرساخت های حوزه سلامت سالمندان است. بیماری های واگیر، سلامت سالمندان و توانبخشی باید در سیستم شبکه خدمات مراقبت های بهداشتی ادغام شود تا خدمات جامع تر به جامعه ارائه شود و کیفیت زندگی سالمندان بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا