سلامت خانواده

پرستاران با مراقبت های چشمی آشنا می شوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، آسیه اسحقی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، چشم پزشک است. همراهی کورنیه و مسئول سمینار پرستاری در سی و سومین کنگره چشم گفت: سی و سومین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران با حضور چشم پزشکان و اعضای هیئت علمی متخصص از سراسر ایران در تهران برگزار می شود. سمینار پرستاری چشم یکی از مهمترین برنامه های این کنگره است.

وی افزود: انجام معاینات چشمی در زمان مناسب به منظور تشخیص علائم چشمی برای حفظ سلامت عمومی بدن ضروری است. چشم ها می توانند نشانه های بسیاری از بیماری های سیستمیک مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های روماتیسمی و برخی بیماری های عفونی را به ما نشان دهند.

اسحاقی ادامه داد: با توجه به حساسیت درمان‌ها و جراحی‌های چشم، پرستاران ما باید بتوانند مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی چشم را بیاموزند و علاوه بر اطلاعات کلی در مورد انواع بیماری‌های چشمی به‌ویژه در موارد اورژانس و مشکلات. به دست آوردن مشکلات چشمی تهدید کننده بینایی، بتواند در کنار همکاران چشم پزشک نقش موثری در روند درمان بیماران داشته باشد.

مسئول برنامه پرستاری کنگره چشم افزود: این سمینار با بهره مندی از بازآموزی و محوریت کسب اطلاعات کلی در مورد انواع بیماری های چشم و مراقبت های قبل و بعد از جراحی چشم برای پرستاران برگزار می شود.

سی و سومین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران از تاریخ 7 تا 10 آبان 1403 در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا