سلامت خانواده

کشته شدن بیش از 13 هزار کودک و تخریب 35 بیمارستان در غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین آخوندزاده سردبیر مجله علمی «گزارش های موردی در عمل بالینی» گفت: به عنوان فردی که میزبان من در ایران و خاورمیانه نویسندگی علمی تدریس می کنم، همیشه در مورد گزارش مورد تاکید می کنم که به طور کلی گزارش موردی شما نادر و مبهم باشد.

به نظر شما در تاریخ دو قرن اخیر کدام جنگ با سلاح های ارائه شده توسط سه کشور عضو شورای امنیت باعث کشته شدن بیش از 40000 انسان بی دفاع و ایجاد بیش از دو میلیون پناهنده در چند ماه می شود؟ همه مردم غرب از جمله دانشگاهیان معترض هستند اما با تلاش این سه عضو شورای امنیت آمریکا، انگلیس و فرانسه حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب نمی شود. به نظر من، به عنوان سردبیر مجله، این قطعا یک گزارش موردی است.

وی افزود: گزارش موردی درباره کشتار مردم غزه و ثبت آن به عنوان یک رویداد غم انگیز منحصر به فرد در تاریخ احتمالا انجام خواهد شد و مردم آزاده جهان را وادار می کند که حاکمانی را انتخاب کنند که معتقد به حقوق بشر و احترام به جان انسان ها هستند. به هر حال آنچه مهم است این است که این کشتار وجدان لیبرال های غربی را به قدری آزرده است که پس از جنگ ویتنام تقریباً همه دانشگاهیان دانشگاه های آمریکا اعتراض کردند و این حرکت اعتراضی دانشگاه ها از آمریکا به سایر دانشگاه های غربی نیز کشیده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا