سلامت خانواده

47 درصد زنان یائسه دچار اختلال خواب هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، مطالعات گذشته نشان می دهد که حدود 47 درصد از زنان یائسه دچار اختلالات خواب می شوند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است بین سطح استروژن و خواب در زنان یائسه ارتباط وجود داشته باشد.

برای اکثر زنان، یائسگی در اوایل دهه 40 شروع می شود، اما می تواند از اواسط دهه 30 نیز شروع شود. این مرحله قبل از یائسگی می تواند بین چهار تا هشت سال طول بکشد.

در این مدت، تخمدان های زن تولید هورمون استروژن را متوقف می کنند و باعث می شود چرخه قاعدگی نامنظم یا متوقف شود.

از آنجایی که بدن در حال تغییر است، برای زنان غیرمعمول نیست که علائم پیش از یائسگی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، خستگی، کاهش میل جنسی، تغییرات خلقی ناگهانی و مشکلات خواب را تجربه کنند.

«مامان دیوارنویسنده اصلی این مطالعه گزارش می دهد که ممکن است بین سطح استروژن و مشکلات خواب در زنان یائسه ارتباط وجود داشته باشد.

برای این مطالعه، محققان 503 شرکت کننده در مطالعه را انتخاب کردند که خود را در سن یائسگی با میانگین سنی حدود 44 سال معرفی کردند.

با توجه به دیوارهر شرکت کننده از یک کیت هورمونی نظارت بر هورمون خانگی برای ردیابی الگوهای خواب خود استفاده کرد.

او توضیح داد: “هر کیت شامل آزمایش های چند هورمونی مبتنی بر ادرار است که نشانگرهای زیستی کلیدی مانند هورمون را اندازه گیری می کند.” لوتئین کننده (LH)، پروژسترون (PdG) و استروژن (E3G) به همراه یک پلت فرم ردیابی داده های بلادرنگ.

در پایان این مطالعه، دانشمندان دریافتند که شرکت کنندگان در مطالعه که گزارش داده بودند بین 6 تا 9 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با افرادی که بین 3 تا 6 ساعت می خوابیدند، به طور قابل توجهی سطوح E3G بالاتری داشتند.

محققان هیچ تفاوت قابل توجهی در سطوح LH و PdG در طول مدت زمان های مختلف خواب گزارش نکردند.

دیوار او می گوید: «نتایج این تحلیل یک مسیر بالقوه را نشان می دهد، اما نیاز به بررسی بیشتر دارد. اگر این پیدا شد تایید می تواند زندگی زنانی را که در طول این انتقال دچار مشکلات خواب می شوند، تا حد زیادی بهبود بخشد ببخش»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا