اخبار سلامت

99 درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید می کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی امروز در نهمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: ویژگی مهم نمایشگاه ایران فارما حضور 100 درصدی صنایع دارویی در کشور است. کل زنجیره تامین دارو امروزه 99 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می شود و توانسته ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو وظیفه اصلی این سازمان را تسهیل در امر تولید و عرضه دارو عنوان کرد و افزود: در ماه های گذشته انواع داروها قیمت گذاری شد و مدتی بود که این روند متوقف شده بود. .

وی همچنین به مشکلات نقدینگی در صنعت دارو اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات گریبانگیر صنعت دارو نقدینگی است، مقرر شد با دستور رئیس جمهور در بودجه 1404 منابع دارویی به بودجه عمومی واریز شود. در این راستا 200 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی واریز شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی به شرکت های تولیدکننده دارو گفت: در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات 5 ماهه جاری است و شرکت ها می توانند از آن استفاده کنند. همچنین تسهیلات 4 ماهه در حال اجراست و شرکت ها می توانند درخواست خود را ارسال کنند.

محمدی گفت: تخصیص ارز برای خرید ماشین آلات تا سقف 200 میلیون دلار با معرفی سازمان امکان پذیر شده و تسهیلات ریالی به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی نیز قول داده است که این مبلغ. به شرکت های دارویی پرداخت می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا