بهداشت و درمان

۱۰۰ نوع رینوویروس عامل اصلی سرماخوردگی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، الناز ذوقی رعایت نکات بهداشتی از جمله شستن دست ها با آب و صابون را یکی از موثرترین راه های پیشگیری از انتقال ویروس سرماخوردگی دانست.

وی در بررسی روش های پیشگیری و درمان سرماخوردگی گفت: شستن مرتب دست ها با آب و صابون معمولی یکی از مهم ترین و موثرترین راه های پیشگیری از شیوع عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی است.

ذوقی افزود: سرماخوردگی با علائم مختلفی ظاهر می شود و بیش از 100 نوع راینوویروس عامل اصلی آن هستند. کودکان زیر 6 سال به طور متوسط ​​6 بار در سال سرما می خورند و ممکن است هر فرد ده ها بار در طول زندگی خود دچار سرماخوردگی شود.

وی همچنین به اهمیت شستن دست ها اشاره کرد و گفت: دست های فرد مبتلا به سرماخوردگی منبع اصلی این ویروس است که پس از تماس با چشم، بینی یا دهان به دیگران منتقل می شود. شستن دست ها به مدت 15 تا 30 ثانیه با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی کننده های الکلی می تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

ذوقی در ادامه افزود: والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که قبل از غذا و بعد از عطسه یا سرفه دست های خود را بشویند و هنگام عطسه یا سرفه از دستمال یا آرنج خم شده برای پوشاندن دهان خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا