اخبار سلامت

دروغ مدعیان حقوق بشر درباره تحریم های دارویی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران فارما در جمع خبرنگاران گفت: در قانون برنامه توسعه بر لزوم افزایش صادرات دارو به یک میلیارد یورو تاکید شده است اما موانعی در این زمینه وجود دارد. راه ما که باید برداشته شود.»

وی با اشاره به اینکه تحریم ها از جمله موانع صادرات دارو است، افزود: علیرغم اینکه مدعیان حقوق بشر می گویند تحریم شامل دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود، اما در تامین مواد اولیه و فناوری و مبادله ارز، تحریم است. مشکلات زیادی برای صنعت داروسازی ما ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در عین حال باید موانع اقتصادی صادرات دارو از سر تولیدکنندگان برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد، ظرفیت صادرات داروهای ایرانی افزایش می یابد.

وی از تخصیص 10 هزار میلیارد تومان از بخش های مختلف برای افزایش نقدینگی صنعت دارو خبر داد و گفت: با تخصیص این میزان اعتبار بیشتر مشکلات تولید دارو حل شده و تا پایان سال نیز ما در این زمینه هستیم. باید مشکلات ارزی را هم حل کند.» همچنین مذاکراتی با رئیس کل بانک مرکزی انجام شد تا با اعطای تسهیلات بانکی به شرکت های تولیدی، موانع تولید داخل برطرف شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا