سلامت خانواده

افزایش بیماری های تنفسی فصلی در اصفهان/پیشگیری را جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، پژمان عقدک با اشاره به شیوع بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا و آلرژی های مخصوص این فصل گفت: سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا معمولا علائمی مشابه عطسه، سرفه، آبریزش بینی دارند. ، تب و لرز خفیف. بدن درد یکی از علائم شایع این بیماری ها است و افراد از نظر روحی و جسمی بی قرار می شوند.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته است که این بیماری های تنفسی فصلی در اصفهان رو به افزایش است، تاکید کرد: روش های پیشگیرانه در چنین شرایطی در پیشگیری از شیوع بیماری و عفونت موثر است. و برای حضور در اتوبوس و مترو و مدرسه و محل کار که اجتناب ناپذیر است نکاتی را رعایت کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: توصیه می شود با رعایت فاصله از فرد بیمار یا استفاده از ماسک در محیط های شلوغ، سیستم ایمنی بدن را با مصرف میوه و سبزیجات و شستن مرتب دست ها تقویت کنید.

وی خاطرنشان کرد: درمان خاصی برای بیماری های ویروسی وجود ندارد اگر علائم خفیف تا متوسط ​​باشد، نیازی به مراجعه به پزشک نیستگفت: همچنین بهتر است فرد مبتلا در اتاق ایزوله باشد و از تماس با سایر اعضای خانواده خودداری کند.اگر در فضای عمومی خانه هستید، ماسک بزنید تا اعضای خانواده بیمار نشوند.

اهمیت استراحت برای غلبه بر بیماری های فصلی

عقدک تصریح کرد: استراحت برای غلبه بر بیماری بسیار مهم است و افراد تنها در صورت داشتن علائم جدی مانند تب بالا، سرفه شدید و تنگی نفس و همچنین در صورت داشتن علائم شدید یا بیماری زمینه ای باید به پزشک مراجعه کنند. مانند قلب، ریه و آسم. او باید مستقیماً به دکتر مراجعه کند.

وی با اشاره به مفید بودن واکسیناسیون در نیمه دوم شهریور و نیمه اول مهر برای کودکان زیر پنج سال، افراد بالای 60 سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های قلبی، عروقی، کبدی یا مزمن گفت: حتی در از این واکسن می توان در پاییز نیز برای کاهش شدت بیماری استفاده کرد.

46

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا