سلامت خانواده

6 هدف وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت سالمندان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفر خاندیوی در پیام خود گفت: گذر زمان تجربیات گرانبها و ارزشمندی را برای آنان به جا می گذارد تا به دست جوانان نسل های بعدی برسد. و تکریم سالمندان تکریم ارزش ها و عقاید است. 10 اکتبر روز جهانی سالمندان به عنوان پایتخت سلام جامعه اجتماعی نامیده می شود.

اهمیت این روز تاکید بر لزوم حمایت و تکریم از سالمندانی است که سهم بسزایی در ساختار اجتماعی و فرهنگی جوامع دارند. بی شک سرمایه ها، دستاوردها و موفقیت های جاری کشور حاصل تلاش ها و تلاش های همه جانبه سالمندان در دهه های گذشته است.

این عزیزان گنجینه ای از تجربیات گرانبهایی هستند که با تمرین و گذر زمان به دست آمده اند و می توانند چراغ راه آیندگان باشند.

امروزه در سایه رشد شاخص امید به زندگی، جوامع با پدیده عدم تعادل در هرم سنی مواجه شده اند که می تواند بر تمامی روابط اجتماعی و اقتصادی از جمله عدم ارائه خدمات به این عزیزان تاثیر بگذارد.

برای رفع این مشکل و دستیابی به اهداف فوق، هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی تأثیرگذار، مدیران، سیاست گذارانمتخصصان و کارشناسان ادارات مختلف زیر نظر شورای ملی سالمندان ضروری تلقی می شوند می رسیدن

جهت مورد نیاز است دریافت کنیدتمهیدات، برنامه‌ها و منابع باید به‌گونه‌ای باشد که در عین ارتقای سلامت جسمی، روحی و عاطفی، همه بتوانند زندگی عاری از درد و رنج و همراه با آسایش و شادی را در دوران پیری تجربه کنند.

در راستای تحقق این خواسته، وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت، 6 گنه Eاز جمله ارتقای سطح دانش فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای ابعاد مختلف سلامت سالمندان، تقویت حمایت ها. سلام اجتماعی، توسعه زیرساخت سلام ارائه خدمات، پیش بینی و تامین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی سالمندان می کند

برای مقابله موفق با موضوع سالمندان، سیاست های کلی وزارت بهداشت بر چند اصل استوار است، از جمله می امکان دسترسی به سالمندی فعال و پویا، تکریم سالمندان و توسعه زیرساخت های کمی و کیفی سلام مراقبت های سالمندان اشاره کرد؛ اما با همه این مسائل، آنچه مهم است، تأکید ویژه بر حفظ و ارتقای جوانان جمعیت است. زیرا حفظ و ارتقای کرامت سالمندی در تعهد آموزش و تامین نیروی کار ماهر جوان به ویژه برای خدمت به گروه سنی سالمندان بود

امید با همت و هم افزایی تمامی نهادها و سازمان های عضو شورای ملی سالمندان می توان شاهد نقش آفرینی و مسئولیت پذیری صحیح در راه ارتقای کیفیت زندگی سالمندان عزیز بود.

در خاتمه، دولت فدرال ضمن بزرگداشت دهم اکتبر به عنوان روز جهانی سالمندان و تبریک به سالمندان عزیز کشورمان، تلاش بیشتری را برای مدیریت زندگی سالمندان به کار خواهد گرفت. زیرا بهبود زندگی این باغداران خجسته که سرمایه سلام اجتماعی این سرزمین هستنداز کرامت، سلامت و شادی آنها محافظت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا