اخبار سلامت

ترکیب این شوینده ها سمی و مرگبار است/ نکات ایمنی خانه تکانی عید

زهرا جهانگرد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و خانه دار شدن عید نسبت به مسمومیت با مواد شوینده هشدار داد. جریان

وی افزود: اختلاط مواد سفید کننده با مواد شوینده مطلقاً ممنوع است زیرا بخارات و گازهای حاصل از این اختلاط بسیار سمی و خفه کننده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: هنگام استفاده از مواد سفیدکننده یا چربی زدا در سرویس بهداشتی، در و پنجره را باز کرده و تهویه را روشن کنید. پس از استفاده از مواد شوینده، سفید کننده، رسوب زدا و لوله بازکنی در محیط های بسته و کوچک مانند توالت و حمام، در این مکان ها توقف نکنید زیرا گازهای تولید شده در فضاهای کوچک خفه کننده و سمی هستند.

وی تاکید کرد: هنگام استفاده از مواد شیمیایی حتما از وسایل حفاظتی مانند دستکش بلند، کفش غیر قابل نفوذ، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده شود. وی گفت: در صورت تماس پوست یا چشم با مواد اسیدی یا قلیایی، پوست و چشم ها را با آب فراوان شسته و مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کنید.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد: از قرار دادن مواد شوینده در کمدهای زیر ماشین ظرفشویی خودداری کنید زیرا خطر مسمومیت در کودکان نوپا و کنجکاو بسیار زیاد است. مواد شیمیایی، شوینده ها و سفید کننده ها را در خانه در کمدهای قفل دار و دور از دسترس کودکان قرار دهید و درهای کمدهایی را که مواد شیمیایی خطرناک را در آن نگهداری می کنید با قفل یا طناب محکم کنید.

جهانگرد تاکید کرد: محصولات خطرناک خانگی (مانند لوله بازکن، جوهر نمک، رسوب‌بر، محلول سفیدکننده و لکه‌بر، شوینده‌ها، گاز پاک کننده، داروها و سایر مواد شیمیایی) را در بسته‌بندی اصلی و با درب بسته نگهداری کنید تا اشتباه نشود. مواد دیگر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا