بهداشت و درمان

ورزش در تعطیلات آخرهفته هم می تواند احتمال ۲۰۰ بیماری را کاهش دهد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش در تعطیلات آخر هفته به اندازه ورزش روزانه برای سلامت کلی فرد مفید است.

محققان گزارش کردند افرادی که تمام ورزش های هفتگی توصیه شده خود را در یک یا دو روز انجام می دهند تقریباً به اندازه افرادی که ورزش خود را به طور مساوی در طول هفته پخش می کنند سالم هستند.

محققان دریافتند که هر دو گروه به طور مشابه در خطر ابتلا به بیش از 200 بیماری احتمالی در 16 دسته، از بیماری های قلبی و گوارشی گرفته تا سلامت روان و بیماری های مغزی، کمتر بودند.

از آنجایی که به نظر می رسد مزایای مشابهی برای ورزش آخر هفته در مقایسه با فعالیت معمولی وجود دارد، ممکن است این حجم باشد که “کل فعالیت، به جای الگوی نظم، باید مهمترین باشد.”

به گفته محققان، دستورالعمل ها حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هفته را توصیه می کنند.

اما اینکه چگونه یک فرد هر هفته آن دقایق را دریافت می کند یک سوال باز باقی می ماند. آیا بهتر است 20 تا 30 دقیقه در روز ورزش کنیم یا اینکه فرد می تواند این همه فعالیت بدنی را در چند روز جمع کند و فاصله بین تمرینات بیشتر شود؟

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 9000 شرکت کننده در یک پروژه تحقیقاتی بهداشتی در حال انجام در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان یک دستبند مچ دست بسته بودند که کل فعالیت بدنی آنها را در طول یک هفته ثبت می کرد.

محققان شرکت کنندگان را بر اساس نحوه انجام 150 دقیقه ورزش هفتگی خود به عنوان ورزشکاران آخر هفته، ورزشکاران منظم یا غیرفعال دسته بندی کردند.

نتایج نشان می دهد که هم الگوهای فعالیت بدنی منظم و هم ورزشکاران آخر هفته با خطر ابتلا به 264 بیماری مختلف در مقایسه با عدم تحرک به طور قابل توجهی مرتبط هستند.

به عنوان مثال، ورزش آخر هفته و ورزش منظم به ترتیب با کاهش 23 و 28 درصدی خطر ابتلا به فشار خون بالا و 43 و 46 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت همراه بود.

خورشید در بیانیه‌ای که در بیمارستان منتشر شد، گفت: نتایج نشان می‌دهد که فعالیت بدنی به طور کلی برای کاهش خطر بیماری‌های آینده به‌ویژه بیماری‌های متابولیک قلبی مفید است. بیماران باید تشویق شوند تا در فعالیت های بدنی با استفاده از هر الگوی که ممکن است برای آنها بهتر عمل کند، شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا