سلامت خانواده

تشخیص خطر بیماری قلبی با اندازه گیری دور کمر

به گزارش خبرآنلاین، محققان دریافتند افرادی که در یک دوره شش ساله دارای شاخص سایز دور کمر بالا هستند، 163 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند و حتی اندازه متوسط ​​دور کمر با افزایش 61 درصدی خطر مرتبط است.

مهر در گزارشی به نقل از مدیسین نت نوشت: دکتر یون کیان، محقق ارشد دانشگاه پزشکی نانجینگ چین گفت: یافته های ما نشان می دهد که شش سال ثبات متوسط ​​تا زیاد سایز کمر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. ، نشان می دهد که اندازه گیری دور کمر ممکن است به طور بالقوه به عنوان یک پیش بینی کننده بیماری قلبی عروقی استفاده شود.”

شاخص دور بدن (BRI) دور کمر افراد را با قد آنها مقایسه می کند و تخمینی از چربی اضافی شکم ارائه می دهد.

در مقایسه، شاخص توده بدنی فقط وزن افراد را با قد آنها مقایسه می کند. برخی از شاخص توده بدنی (BMI) به عنوان معیاری نادرست برای چاقی انتقاد کرده اند. به عنوان مثال، ورزشکاران بسیار تناسب اندام به دلیل توده عضلانی سنگین می توانند BMI بالایی داشته باشند.

برای این مطالعه، محققان BRI نزدیک به 10000 بزرگسال 45 ساله و بالاتر را در چین در دهه 2010 ردیابی کردند.

به گفته متخصصان، BRI نه تنها چربی شکم افراد را نشان می دهد، بلکه چربی احشایی آنها را نیز نشان می دهد.

محققان نحوه تغییر BRI افراد در طول زمان را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که افزایش BRI به طور قابل توجهی با خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، حمله قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب مرتبط است.

نتایج نشان داد که این خطر حتی پس از اینکه محققان سایر خطرات سلامت قلب مانند فشار خون، قند خون و سطح کلسترول را در نظر گرفتند، ادامه داشت.

کیان گفت: چاقی همچنین منجر به التهاب و مکانیسم های دیگری در بدن می شود که می تواند بر عملکرد قلبی عروقی تأثیر بگذارد.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا