بهداشت و درمان

مهاجرت پرستاران خوزستانی به کشورهای عربی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، پروین کاظمی گفت: مشکلات پرستاری در استان خوزستان با سایر استان ها بسیار متفاوت است و معوقات پرستاران در شهرستان های این استان بیشتر از سایر دانشگاه ها است و به همین دلیل است. عقب افتادن در پرداخت به طوری که تاخیر در پرداخت این معوقات به 13 ماه رسیده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر افزود: کمبود نیروی پرستاری نیز در استان خوزستان بسیار شدید است به طوری که نسبت پرستار به تخت در شهرستان ماهشهر حدود 0.4 است.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت تعرفه های پرستاری گفت: تعرفه ها بر اساس اطلاعات ارسالی در اکسل پرداخت می شود اما درآمد پرستاران از سایر نیروها در سایر حوزه ها بسیار کمتر است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: قانون ارتقای بهره Veri در استان خوزستان نیز اجرا می شود. در پرداخت حق پرستاری عدالت وجود ندارد و علت آن عدم پرداخت بر اساس سیستم کارآمد، عدم رعایت قوانین و سلیقه شخصی است.

کاظمی همچنین به مشکل مهاجرت نیروی انسانی از استان خوزستان به کشورهای همسایه اشاره کرد و تاکید کرد: از آنجایی که استان خوزستان در مجاورت کشورهای عربی قرار دارد، بسیاری از پرستاران عرب زبان این استان به دلیل تسلط به زبان عربی به کشورهای همسایه می روند. بسیاری از پرستاران نیز در حال یادگیری زبان های خارجی دیگر برای مهاجرت هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر با اشاره به پدیده اضافه کاری اجباری که به دلیل کمبود نیرو ایجاد شده است، گفت: پرستار با مدرک فوق لیسانس با 29 سال سابقه کار ساعتی 35 هزار تومان دریافت می کند. اضافه کاری و بقیه پرستاران 25 هزار تومان دریافت می کنند. با وجود کم بودن این مبلغ، پرستاران تمایلی به اضافه کاری ندارند، اما اضافه کاری اجباری است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پایان گفت: در صورت عدم حضور پرستاران در ساعات اضافه کاری غایب محسوب می شوند. متأسفانه در این زمینه مسئولان به فکر حفظ و یا جبران زحمات نیروهای انسانی نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا