سلامت خانواده

دانشیار دانشگاه تهران به عضویت انجمن چشم پزشکان انگلیس انتخاب شد

دکتر مهران زارعی قنواتی که دانشجوی دانشکده پزشکی مشهد است و پس از گذراندن دوره های تخصصی با کسب رتبه برتر در رشته چشم پزشکی فارغ التحصیل شد، در سال 1392 در آزمون انجمن جهانی چشم پزشکی شرکت کرد و رتبه اول را کسب کرد. قنواتی پزشک جوانی است که سال ها به دانشجویان چشم پزشکی تدریس کرده و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه تهران است. اکنون این متخصص بیماری های چشمی به عضویت یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین موسسات چشم پزشکی در جهان یعنی کالج سلطنتی انگلستان درآمده است.

به گفته مهران زارعی قنواتی، عضویت در انجمن چشم پزشکان بریتانیا (کالج سلطنتی) دستاورد مهمی برای چشم پزشکان جهان است. این عضو انجمن چشم پزشکان بریتانیا در مورد شرایط عضویت در کالج سلطنتی گفت: دو مسیر برای عضویت در کالج سلطنتی وجود دارد، متقاضیان عضویت در انجمن چشم پزشکان انگلیس که یکی از مهمترین دستاوردهای این کالج است. چشم پزشکان دنیا یا باید دوره های این انجمن را بگذرانند و امتحان بدهند و در صورت قبولی با پرداخت حق عضویت می توانند به عضویت رویال کالج درآیند و یا مدارک خود را به این انجمن ارسال کرده و انتخاب شوند. توسط خود انجمن چشم پزشکی انگلیس امسال سه نفر توسط خود انجمن انتخاب شدند و خوشبختانه من جزو اعضای منتخب انجمن چشم پزشکان انگلیس بودم.

این دانشیار دانشگاه تهران تاکید کرد: اگر فردی به عضویت انجمن چشم پزشکان انگلیسی انتخاب شود به این معنی است که در زمینه چشم پزشکی از مهارت و دانش تخصصی بالایی برخوردار است و عضویت در این انجمن باعث ارتقای سطح می شود. دانش، افزایش اعتماد بیماران و بهبود همکاری در سطح ملی. و سرنخ های بین المللی قنواتی خاطرنشان کرد: علیرغم اهمیت عضویت در کالج سلطنتی، به دلیل شرایط سیاسی-اجتماعی امکان همکاری این انجمن با ایران وجود ندارد، اما کالج سلطنتی دارای دیدگاه فراملی است و اعضای مختلف در آن حضور دارند. ملیت ها وی گفت: بسیاری از چشم پزشکان ایرانی تحصیل کرده در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی به عضویت این انجمن درآمده اند.

با توجه به اطلاعاتی که این جراح و چشم پزشک به خبرنگاران داده است، چشم پزشکان دنیا فارغ از ملیت و محل زندگی خود می توانند در آزمون انجمن شرکت کنند و در صورت قبولی و پرداخت حق عضویت، آنها می توانند به انجمن چشم پزشکان بریتانیا در انجمن سلطنتی بپیوندند. به کالج بپیوندید زیرا این انجمن دارای دیدگاه های بین المللی است و هرگونه تبعیض اعم از تبعیض نژادی یا جنسیتی یا سایر تبعیض ها خط قرمز آن محسوب می شود.

علیرغم اینکه در چند سال اخیر شاهد موج مهاجرت پزشکان و خودکشی برخی دیگر بودیم، قنواتی یکی از پزشکانی است که به جای رفتن ترجیح داد بماند. دکتر مهران زارعی قنواتی با وجود اینکه دوره فوق تخصصی قرنیه و پیوند قرنیه را از انگلیس دریافت کرد و شرایط مهاجرت وی فراهم شد، اما معتقد است جامعه پزشکی ایران نیازمند امید است و احساس تعلق به ایران باعث ماندن وی در کشور شده است. ترجیح دادن مهاجرت این چشم پزشک معتقد است اگر شرایط برای جامعه پزشکی مساعد شود، حتی پزشکانی که مهاجرت کرده اند به کشور بازخواهند گشت. وی قوانین ناعادلانه و نشنیدن صدای چشم پزشکان را از دلایل مهاجرت چشم پزشکان جوان و حتی متخصصان کارکشته دانست.

یکی از اعضای انجمن چشم پزشکی انگلیس نسبت به جراحی زیبایی چشم و به ویژه جراحی تغییر رنگ چشم هشدار داد و گفت: متاسفانه جراحی زیبایی روز به روز در حال افزایش است و جراحی پلک یکی از آنهاست اگر با مشاوره و همراهی با پزشک همراه باشد. چشم پزشک اگر اینطور نباشد و برش های اشتباهی روی پلک ایجاد شود، ممکن است به عصب چشم آسیب برساند و در نهایت منجر به از دست دادن بینایی فرد شود این روزها با قیمت گزاف و به طور کلی در کشورهای همسایه عمل تغییر رنگ چشم انجام می شود که با وجود تذکرات انجمن های چشم پزشکی و سازمان جهانی بهداشت همچنان انجام می شود و تبلیغات زیادی می شود. در مورد آن.”
دکتر مهران زارعی قنواتی که جایزه هلمریچ از انجمن بین المللی چشم پزشکی را نیز دریافت کرده است، معتقد است تغییر رنگ چشم با آسیب های جدی همراه است و نباید فریب تبلیغات رنگارنگ در این زمینه را خورد. این عضو کالج سلطنتی معتقد است ایران پتانسیل خوبی در زمینه چشم پزشکی دارد و پلتفرم های ایرانی در حوزه سلامت دیجیتال تاثیر مثبتی بر دیده شدن چشم پزشکان جوان و مستعد به ویژه در دوران کرونا داشته است.

دانشیار دانشگاه تهران به عضویت انجمن چشم پزشکان انگلیس انتخاب شد

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا