اخبار سلامت

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها آغاز شد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا همزمان با فصل سرد سال اظهار داشت: امسال مجوز واردات صادر کرده ایم. 2 میلیون و 100 هزار دوز واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا که بیش از یک میلیون و 800 هزار دوز است در داروخانه های سراسر کشور موجود است و مردم می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی افزود: طبق مشاهدات ما، واکسن هم در داروخانه ها و هم در شرکت های توزیع برای فروش به داروخانه ها موجود است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوآنزای ایرانی نیز گفت: شرکت داخلی حدود 195 هزار دوز از این واکسن را به گروه های پرخطر تحویل معاونت بهداشتی داده است. همچنین حدود 250 هزار دوز واکسن خارجی برای استفاده گروه های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: قرار است حداقل 200 هزار دوز دیگر واکسن تولید داخل برای توزیع در داروخانه ها در اختیار شرکت های پخش قرار گیرد که منتظر تحویل این تعداد توسط تولیدکننده داخلی هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مردم می توانند برای شناسایی داروخانه های توزیع کننده واکسن آنفولانزا از طریق سامانه TTac به آدرس mobile.ttac.ir یا با نصب اپلیکیشن TTac نزدیکترین داروخانه محل جستجو را انتخاب کنند. در بخش کمبود دارو و واکسن دریافت کنید.

وی در ادامه بیماری آنفولانزا را یک بیماری حاد تنفسی عفونی با منشا ویروسی خواند و خاطرنشان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا موثرترین راه پیشگیری از خطرات ناشی از این بیماری به ویژه برای گروه های پرخطر است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره گروه های اولویت دار دریافت واکسن نیز اظهار داشت: افراد بالای 65 سال، کودکان بین 6 ماه تا 5 سال، کادر بهداشتی و درمانی، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قلبی عروقی، ریوی. و بیماران کلیوی، بیماران مبتلا به به دلیل نقص سیستم ایمنی، بیماران سرطانی و زنان باردار از اولویت های دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا