اخبار سلامت

استفاده 120 بیمارستان ایرانی از سامانه جراحی ایران ساخت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، یک شرکت دانش بنیان با طراحی و تولید سامانه هدایت جراحی، موفقیت جراحی های پیچیده و خطرناکی را که پیش از این میزان مرگ و میر بالایی داشتند، ممکن کرده و نرخ ارز 50 درصدی را برای بیماران جراحی به دست آورده است. کشور

شرکت سیستم جراحی هوشمند پارسه در سال 1394 با تمرکز بر بهبود جراحی های کم تهاجمی با طراحی و ساخت سیستم های ناوبری جراحی نوآورانه تاسیس شد. از سیستم های ساده و کاربرپسند پارسیس می توان در جراحی مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، ستون فقرات، CMF و ارتوپدی استفاده کرد.

هدف این شرکت دانش بنیان ارائه راه حلی نوآورانه بر اساس نیاز جراحان در زمینه های مختلف است که به آنها امکان انجام اعمال جراحی پیچیده با سهولت، سرعت بیشتر و هزینه کمتر را می دهد.

در گذشته فناوری ساخت سیستم های ناوبری جراحی فقط در اختیار آلمان و آمریکا بود و امروزه شرکت سیستم جراحی هوشمند پارسه تنها سازنده سیستم مذکور می باشد.

علیرضا احمدیان; مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، سیستم ناوبری جراحی مدل CompoTM را یک سیستم جامع ناوبری جراحی برای جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، ستون فقرات، فک و صورت خواند و تصریح کرد: این سیستم جراحان را قادر می سازد تا با اطمینان خاطر عمل های پیچیده جراحی را انجام دهند و سیستم های ناوبری جراحی را در این زمینه تجربه کنند. ساده ترین شکل آنها

به گفته وی، کامپو کاربرد پزشکی گسترده ای دارد که انواع جراحی از بیوپسی ساده تا جراحی پیچیده را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: استفاده از این فناوری به جراح این امکان را می دهد که بدون آسیب رساندن به سایر بافت های سالم، از تشریح کامل تومور مطمئن شود. همچنین در سایر روش های جراحی مغز و اعصاب نقاط مورد نظر به راحتی شناسایی شده و موقعیت دقیق آنها در حین جراحی مشخص می شود. علاوه بر این، در زمینه گوش و حلق و بینی، استفاده از فناوری ناوبری امکان انجام جراحی های تهاجمی با تهاجمی کمتر و جراحی سخت با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به جراحی سنتی را فراهم می کند.

احمدیان با اشاره به کاربردهای مغز گفت: ساختار مغز بسیار پیچیده است و برای به حداقل رساندن خطر بیمار باید با برنامه ریزی دقیق و احتیاط به عمل جراحی مغز پرداخت. سیستم ناوبری را می توان برای بیوپسی تومور، تجسم ساختارهای حیاتی مغز، برداشتن تومور، برداشتن تومور پایه جمجمه مانند آدنوم، کوردوما، کرانیوفارنژیوم و غیره، جراحی نشت CSF و جراحی های اصلاحی استفاده کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در بخشی دیگر از سخنان خود به کاربردهای ستون فقرات اشاره کرد و اظهار داشت: ساختار پیچیده ستون فقرات، استخوان ها و دسته های عصبی را به هم متصل می کند در نتیجه ظرافت جراحی زیادی را می طلبد. جراحان ستون فقرات اغلب باید از دقت میلی متری استفاده کنند. محاسبه کنید تا از موفقیت عمل و نتایج مطلوب برای بیمار اطمینان حاصل کنید. از سیستم ناوبری می توان برای ترمیم آسیب تروماتیک ستون فقرات و کاهش فشار ریشه های عصبی استفاده کرد.

احمدیان در خصوص کاربرد این سیستم در کاربردهای گوش، حلق و بینی گفت: جراحی جمجمه برای عبور از بسیاری از معابر و حفره های کوچک درگیر در جراحی گوش، حلق و بینی به ظرافت زیادی نیاز دارد. از سیستم ناوبری می توان برای جراحی سینوس، برداشتن کیست و پولیپ، رفع فشار عصب بینایی، موکوسل پیشانی و جراحی های قاعده جمجمه استفاده کرد.

مدیرعامل سامانه هوشمند جراحی پارسه با اشاره به اینکه بیش از 120 بیمارستان ایرانی از این محصول دانش بنیان استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت محصول کاملا رقابتی و از نظر کمی 50 درصد مناسب تر از این محصول است. نمونه های مشابه خارجی

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه این محصول به چند کشور اروپایی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال مذاکره با ترکیه و یونان هستیم تا زمینه صادرات محصول را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا