سلامت خانواده

کاهش سن پرستاران متقاضی مهاجرت / کمبود 100 هزار پرستار در کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن رازانی گفت: جلسه کارگروه مدیریت و ساماندهی مهاجرت پرستاران برای اولین بار با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و وزارتخانه برگزار شد. کار در سازمان نظام پرستاری.

وی افزود: در این جلسه پس از بررسی وضعیت مهاجرت پرستاران در ایران و دلایل آن، اقدامات و پیشنهادات مختلفی برای ساماندهی این پدیده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رازانی ادامه داد: در اولین جلسه کارگروه ساماندهی و مدیریت مهاجرت پرستاران آخرین داده ها و اطلاعات موجود درباره دلایل مهاجرت پرستاران ارائه شد و نمایندگان نهادهای مختلف آخرین اطلاعات خود را در این زمینه اعلام کردند. .

وی گفت: پرستاران حق مهاجرت و انتخاب محل کار و زندگی خود را مانند هر شهروند دیگری دارند، اما آمار و اطلاعات موجود نشان می دهد که اگر مهاجرت پرستاران به همین منوال ادامه یابد، با توجه به کمبود شدید پرستار در حال حاضر کشور، در آینده نزدیک با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد و ممکن است پرستاران نیز در این روند آسیب ببینند.

رازانی اضافه کرد: در این کارگروه راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران بر اساس تجربه سایر کشورها و مقالات و آمارهای موجود از وضعیت تقاضا ارائه شده است. خدایی در سازمان نظام پرستاری ارائه شد.

وی گفت: آمار تقاضا را دریافت کرد خدایی برای مهاجرت پرستاران در حال افزایش است. قبلاً گروه های سنی متقاضی مهاجرت عمدتاً افراد بالای 30 سال بودند، اما اکنون محدوده سنی مهاجرت پرستاران به افرادی رسیده است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند. فارغ التحصیل بوده اند

مشاور رئیس سازمان نظام پرستاری در امور بین الملل بین المللی وی تصریح کرد: خروج پرستاران جوان و باتجربه از کشور می تواند در آینده به یک بحران تبدیل شود و با توجه به کمبود فعلی پرستار در کشور باید هر چه سریعتر اقداماتی برای کاهش مهاجرت پرستاران انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط باید برای ساماندهی مهاجرت پرستاران همکاری کنند. همچنین لازم است با نهادهای مسئول در کشورهای مقصد هماهنگی شود تا ضمن حفظ حقوق مادی و معنوی پرستاران در کشورهای مقصد، امکان جبران خسارات وارده به کشور فراهم شود.

رازانی گفت: در حال حاضر کشور با کمبود 100 هزار پرستاری مواجه است. مهاجرت پرستاران همزمان با خروج این نیروها از حرفه پرستاری در کشور و بازنشستگی نیروها می تواند کشور را با چالش های بسیار جدی و نگران کننده ای برای ارائه خدمات پرستاری مواجه کند و از این رو دولتمردان باید برنامه ریزی های سریعی برای ساماندهی نظام پرستاری داشته باشند. مهاجرت نیروهای انسانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا