سلامت خانواده

نوع درمان های جدید معتادان باید بررسی شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، همایش تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر اساس هفتمین برنامه پیشرفت (فرصت ها، چالش ها و راهکارها) صبح امروز مهرماه با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور و علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. 9.

اسکندر مومنی وزیر کشور در این همایش ضمن تسلیت ایام شهادت سید حسن نصرالله و شهید فروشندگان نیل وی گفت: از زحمات برادرم آقای کاظمی کمال تشکر را دارم، در این زمینه بسیار کمک کننده بودند. همچنین انتخاب هوشمندانه رئیس جمهور در انتخاب آقای کاظمی به عنوان رئیس آموزش و پرورش را تبریک می گویم.

مومنی ادامه داد: آسیب های اجتماعی دغدغه بزرگ کشور است که رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند. حضور آقای کاظمی در آموزش و پرورش فرصت بسیار خوبی است.

وی تاکید کرد: توصیه من به ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که در حوزه پیشگیری با وزارت آموزش و پرورش ارتباط برقرار کنند چرا که فقط تا 90 درصد می تواند ما را جلو ببرد. باید با برنامه ای منسجم و هدفمند در شهرستان ها و استان ها این حوزه را پیش ببریم.

مومنی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از والدین آنها معلم هستند، بیشترین ظرفیت ممکن می تواند در این زمینه باشد. اگر فقط روی این وزارتخانه تمرکز کنند، می توانیم بسیاری از مشکلات را در حوزه آسیب ها حل کنیم. بنابراین اولویت اول ما باید وزارت آموزش و پرورش باشد.

وزیر کشور گفت: ظرفیت های خوبی برای نگهداری و درمان معتادان ایجاد شده است و خوشبختانه کمبود ظرفیت درمان نداریم اما باید کارهای درمانی هدفمند انجام شود و نوع درمان های جدید بازنگری شود. و داروهای درمانی باید مطابق کشور ما ایجاد شود. خوشبختانه در کشور ما قیمت های متفاوتی برای درمان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا