سلامت خانواده

درمان دیابت ممکن است بیماری لثه را نیز بهبود بخشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، محققان ژاپنی بعد از دریافت دارو در افراد مبتلا به دیابت، یک چرخش مثبت در نشانگرهای سلامت لثه پیدا کردند.

دکترماسایی ها کوبونیوانویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه اوزاکا، ژاپن گفت: “ترویج همکاری بین مراقبت های پزشکی و دندانپزشکی از مراحل اولیه دیابت می تواند به طور قابل توجهی از شروع و پیشرفت بیماری جلوگیری کند.” پریودنتال به بیماران دیابتی کمک می کند.

ارتباط بین پریودنتال (بیماری لثه)، بیماری قلبی و دیابت طولانی مدت میزبان که مشاهده شده است.

در آزمایشی جدید، کوبونیوا و همکارانش 29 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 را به مدت دو هفته تحت درمان فشرده با داروهای دیابت قرار دادند. هیچ یک از بیماران در طول دوره زمانی مراقبت های دندانپزشکی حرفه ای دریافت نکردند.

تیم ژاپنی اخیراً دریافتند که این دارو نه تنها سطح گلیکوآلبومین – نشانگر کنترل قند خون – را افزایش می دهد، بلکه آنچه را که منطقه ملتهب می نامد کاهش می دهد. پریودنتال (PISA) شناخته شده است، کاهش می دهد.

با بهبود نمرات PISA لثه، این امر در سراسر بدن از نظر جریان خون و کاهش آن بهبود می یابد. نوروپاتی منعکس شده است

کوبونیوا وی در خبری دانشگاه گفت: این مطالعه نشان دهنده بهبود بیماری است پریودنتال در بیماران دیابتی نه تنها به درمان پریودنتال همچنین نیاز به مدیریت زودهنگام دیابت دارد.”

او گفت: “انتظار می رود یافته های جدید درک ما را از مکانیسم های نهفته در رابطه بین دیابت و بیماری بهبود بخشد.” پریودنتال برای ارتقاء.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا