اخبار سلامت

بسیاری از پزشکان با طب سنتی آشنایی ندارند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب مکمل و ایرانی در نشست آشنایی با مبانی و سبک زندگی طب ایرانی برای پزشکان خانواده اظهار داشت: توسعه هر دانشی مستلزم یک تغییر نگرش و افزایش آگاهی افراد مختلف جامعه. و پیشرفت طب ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به چالش ها و فراز و نشیب هایی که در توسعه منطقی و علمی طب ایرانی وجود دارد، تصریح کرد: با این وجود در حوزه آموزش گام های مهمی برداشته ایم. از سال 1385 تأسیس دانشکده های پزشکی ایران و تربیت دانشجویان آغاز شد. اکنون رشته هایی در حال ایجاد و برخی دیگر نیاز به ایجاد و راه اندازی دارند که با موانعی مواجه هستند اما همچنان به توسعه آموزشی و تغییر نگرش در این زمینه معتقدیم و امیدواریم این روند با قوت ادامه یابد.

حسینی یکتا تصریح کرد: بهره مندی از طب ایرانی در نظام سلامت کشور به ویژه پس از تصویب قانون بودجه سال 1402 که وزارت بهداشت را مکلف به ادغام آن در شبکه بهداشت و درمان کرد، با جدیت دنبال می شود. نقطه شروع این روند با تربیت مربیان بهداشت و درمان و بهورز و سپس آموزش عمومی جامعه و تکمیل شناسنامه سبک زندگی طب ایرانی برای مردم آغاز شد.

مدیرکل دفتر طب مکمل ایران هدف اصلی از برگزاری این کارگاه را جذب، همفکری و همفکری برای ارائه محتوای خوب به پزشکان عنوان کرد. وی تاکید کرد: تربیت پزشکان نکته کلیدی است. باید اطلاعات صحیح و نگرش صحیح در مورد طب ایرانی و سبک زندگی سالم را به پزشکان منتقل کنیم زیرا بسیاری از پزشکان با رویکرد منطقی و روشمند طب سنتی آشنا نیستند و باید اطلاعات دقیق و صحیحی از قابلیت ها و محدودیت های این مکتب پزشکی برسانیم. در این دوره بر پیشگیری با سبک زندگی سالم تاکید شده است.

وی افزود: برای این منظور همکاری خوبی بین دفتر پزشکی ایرانیان، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای اجرای توافقات موجود به ویژه در خصوص آموزش پزشک خانواده ایجاد شده است و این تلاش ها بسترهای مهمی را فراهم کرده است. برای گسترش طب ایرانی

حسینی یکتا تصریح کرد: محتوا، معلم و محقق سه رکن اصلی هر کارگاه آموزشی است و باید دقت کنیم که محتوای دقیق و کاربردی به همکاران پزشک منتقل شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا