سلامت خانواده

روند تسویه آنلاین دارو برای دارندگان بیمه تکمیلی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی از تکمیل فرآیند ارسال نسخه الکترونیکی دارو و خدمات توسط این سازمان در موضوع بیمه های تکمیلی خبر داد. ، و گفت: مهمترین عامل عدم تسویه حساب آنلاین است. (آنلاین) بیماران دارای بیمه تکمیلی خصوصی، عدم اطلاع دقیق از نسخه دارو توسط بیمه مرکزی و ارسال مدارک به بیمه های تکمیلی خصوصی مشکلات عدیده ای را به همراه داشته است که متاسفانه حق بیمه بیمه شدگان تکمیلی در این مدت پرداخت نشده است. سال های گذشته

وی افزود: اگرچه ارسال نسخه الکترونیکی دارو و خدمات از ابتدا به صورت 100 درصدی انجام می شود، اما اطلاعات نسخه های «نسخه ای» با «تحویل» متفاوت است و مهم ترین عامل در موضوع پرداخت اینترنتی هزینه های بیمه تکمیلی است. دریافت اطلاعات نسخه تحویلی به بیمار توسط بیمه تکمیلی خصوصی است. ارسال اطلاعات نسخه در حوزه درمان غیرمستقیم به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اواسط سال گذشته آغاز شده و تاکنون از طریق جریان داده و از طریق «پرتال داده» به «سامانه سپاس» بوده است. به دلیل نقص در نگاشت کدهای IRC در نسخه الکترونیکی دارو، تمامی نسخه ها در سیستم توصیف شده دریافت نشد.

با توضیح اینکه برخی از اقلام دارویی خارج از چارچوب کدگذاری IRC هستند. وی ادامه داد: در این راستا علیرغم اجرای موفق فنی این امر و با توجه به هماهنگی و پیگیری مستمر کارشناسان این مرکز، نقشه برداری کدگذاری IRC با کدگذاری eRx در چند مرحله و با توجه به تکمیلی انجام شد. با اقدامات انجام شده، ارسال موفقیت آمیز داده های تجویز دارو انجام شد. (کپی تحویلی) هم اکنون کامل شده و طبق آخرین آمار، داروها بر اساس این کدگذاری به بیش از 84 درصد رسیده است. این در حالی است که در ابتدای اجرای طرح میزان انتقال اطلاعات حدود 4 درصد و در محله بعدی به حدود 30 درصد رسیده بود.

خدابنده افزود: بنابراین از آنجایی که فرآیند تسویه حساب آنلاین برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی فرآیندی چند وجهی بین سازمان تامین اجتماعی، بیمه مرکزی، بیمه های خصوصی و افراد تحت پوشش بیمه های تکمیلی است، اکنون این فرآیند به طور کامل توسط سازمان تامین اجتماعی تکمیل شده است. سازمان تامین اجتماعی و ارسال کلیه اطلاعات نسخه و همچنین اطلاعات نسخه به بیمه های تکمیلی به طور کامل از طریق این سازمان انجام می شود و با تکمیل فرآیند توسط بیمه مرکزی و بیمه های خصوصی، از این پس امکان تسویه آنلاین قبض دارو برای دارندگان بیمه تکمیلی فراهم شده است. ) ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا