بارداری

نسخه‌های گیاهی ناباروری: آیا درمان‌های مجازی مؤثرند؟

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، در مورد اثربخشی و بی خطر بودن این درمان ها تردیدهایی وجود دارد. آیا واقعاً می توان به نسخه هایی که این «متخصصان» مجازی می دهند اعتماد کرد؟

داروهای گیاهی: مروری جامع

به گفته عطیه جواهری، متخصص زنان و زایمان، ناباروری به دلایل مختلفی رخ می دهد و اکثر درمان ها بر اساس پیشرفت های علمی و پزشکی انجام می شود. وی می گوید: درمان ناباروری معمولا با استفاده از داروهای شیمیایی و صنعتی انجام می شود اما طب مکمل که شامل روش های سنتی و اسلامی است می تواند به سلامت عمومی بیماران کمک کند.

عوارض داروهای گیاهی

اگرچه طب مکمل می تواند مفید باشد، اما جواهری هشدار می دهد که استفاده بیش از حد از داروهای گیاهی می تواند عوارض جانبی داشته باشد. وی تصریح می کند: داروهای شیمیایی دوز مشخصی دارند و عوارض آنها مشخص است، اما داروهای گیاهی معمولاً فاقد استانداردهای اندازه گیری دوز هستند و می توانند عوارض جدی ایجاد کنند.

عوارض هورمونی و سایر خطرات

کارشناسان هشدار می دهند که بسیاری از داروهای گیاهی می توانند اثرات هورمونی بر روی بیماران داشته باشند. جواهری خاطرنشان می کند: بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می کنند به دلیل استفاده از درمان های گیاهی دچار عوارض هورمونی شده اند.

نتیجه گیری: در انتخاب خود دقت کنید

استفاده از داروهای گیاهی به عنوان یک روش مکمل ممکن است در برخی موارد موثر باشد، اما نباید به عنوان درمان اصلی ناباروری در نظر گرفته شود. شواهد علمی کمی در مورد اثربخشی این روش ها وجود دارد و باید به هشدارهای متخصصان در مورد عوارض و خطرات آنها توجه کرد.

به طور کلی برای درمان ناباروری و مسائل جنسی بهتر است از روش های علمی زیر نظر پزشک استفاده شود و از توصیه های غیرمستند در فضای مجازی پرهیز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا