سلامت خانواده

عادت هایی که به مغز آسیب می زند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نادیده گرفتن سلامت جسمی و روانی می تواند منجر به زوال شناختی شود، برخی عادات روزانه سلامت مغز را به خطر می اندازد، بنابراین لازم است با پیروی از سبک زندگی سالم، به بررسی عادات روزانه ادامه دهید. که به مغز آسیب می رساند:

عدم فعالیت بدنی

فعالیت بدنی عملکردهای شناختی مانند حافظه و تمرکز را تقویت می کند، ورزش نکردن خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد و با کاهش سطح اندورفین، استرس و اضطراب را افزایش می دهد، بنابراین ورزش منظم روزانه برای بهبود عملکرد مغز و سلامت روان مهم است.

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

گوش دادن مداوم به موسیقی با صدای بلند می تواند به شنوایی آسیب برساند و سطح استرس را افزایش دهد که به نوبه خود می تواند احتمال زوال شناختی را افزایش دهد. گوش دادن به موسیقی با صدای بلند باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود که بر سلامت روان تاثیر می گذارد و باعث اضطراب می شود.

مصرف زیاد غذاهای شیرین

مصرف بیش از حد مواد غذایی سرشار از قند می تواند آسیب زیادی به سلامت مغز وارد کند، نتایج مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف قند با اختلال در عملکردهای شناختی مانند از دست دادن حافظه مرتبط است و قند باعث افزایش التهاب و استرس اکسیداتیو می شود. ممکن است هم به سلول‌های مغز آسیب برساند و هم منجر به بیماری‌های عصبی شود، رژیم غذایی سرشار از قند می‌تواند باعث مقاومت به انسولین شود که بر عملکرد متابولیک مغز تأثیر می‌گذارد، علاوه بر این، مصرف بیش از حد قند باعث تغییر خلق و خو می‌شود و فرد را درگیر استرس می‌کند. و اضطراب

کم آبی بدن

کم آبی مزمن می تواند بر سلامت مغز و عملکردهای شناختی مانند تمرکز، حافظه و یادگیری تأثیر بگذارد. حتی کم آبی خفیف می تواند باعث اختلال در عملکرد انتقال دهنده های عصبی، استرس و اختلال در عملکرد شناختی شود. کم آبی باعث سردرد، نوسانات خلقی و کاهش هوشیاری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا