سلامت خانواده

هشت علامت سرطان که هنگام غذا خوردن خود را نشان می دهد

نادیا زکالوند: معمولاً هنگام مصرف غذا یا نوشیدنی به موادی که مصرف می کنیم توجه زیادی نمی کنیم، اما اد ویلیامز، یکی از داروسازان معروف و سفیر برنامه سرطان پانکراس، می گوید که اگر به واکنش های بدن خود توجه کنیم در با مصرف غذا، یک سری علائم وجود خواهد داشت. ما تصور می کنیم که آنها ممکن است نشان دهنده نوعی سرطان باشند.

ویلیامز برخی از این علائم را به شرح زیر ذکر کرد:

1. مشکل در بلع

اگر هنگام بلع غذا درد دارید، این فقط گلودرد یا رفلاکس اسید نیست. حتی برخی افراد این مشکل را ناشی از اضطراب شدید می دانند. این علامت ممکن است به دلیل سرطان مری، گلو یا معده باشد.

2. سوزش سر دل یا سوء هاضمه مداوم

سوزش سر دل همیشه به دلیل غذایی که می خورید ایجاد نمی شود. اغلب اوقات، این مشکل به اشتباه رفلاکس اسید معده یا زخم معده تشخیص داده می شود. اما سوزش سر دل می تواند ناشی از سرطان معده، مری یا پانکراس باشد.

3. سیری زودرس

سیری زودرس معمولاً به دلیل سندرم روده تحریک پذیر، زخم معده یا بی اشتهایی ایجاد می شود. اما این وضعیت ممکن است نشان دهنده سرطان پانکراس، تخمدان یا معده باشد.

4. حالت تهوع و استفراغ

اگر بعد از مصرف غذا احساس تهوع یا استفراغ می کنید، ممکن است به مسمومیت غذایی یا زخم معده فکر کنید. حتی برخی افراد درد میگرن را عامل اصلی تهوع و استفراغ می دانند. اما این وضعیت ممکن است نشانه اولیه سرطان پانکراس، معده یا تومور مغزی باشد که مراکز تهوع را در مغز تحریک می کند.

5. کاهش وزن غیر منطقی

اگر بدون تلاش یا کاهش مصرف غذا وزن کم کرده اید و از اضطراب یا پرکاری تیروئید رنج نمی برید، ممکن است سرطان معده، طحال، مری یا ریه داشته باشید.

6. درد شکم

اکثر مردم بر این باورند که درد شکم بعد از خوردن غذا ناشی از سنگ کیسه صفرا، سندرم روده تحریک پذیر یا زخم معده است. اما دردهای شکمی یکی از شایع ترین علائم سرطان لوزالمعده است و البته اگر در هنگام دراز کشیدن درد شدیدتر شود، چندان دور از ابتلا به سرطان هایی مانند کبد، معده یا روده نیست.

7. تغییر در عادات روده

یبوست می تواند نشانه سرطان باشد. اسهال و تغییر در ظاهر مدفوع یکی دیگر از علائم سرطان است. در واقع، اگر ظاهر مدفوع تغییر کرده باشد، به خصوص رنگ پریده، چرب و چسبنده، احتمالاً نشان دهنده سرطان پانکراس است.

8. زردی

اگر پوست و چشمان شما زرد، ادرار تیره و مدفوع شما رنگ پریده است، آن را با هپاتیت، سنگ کیسه صفرا یا بیماری کبد اشتباه نکنید. این وضعیت ممکن است نشان دهنده سرطان پانکراس، کبد و مجرای صفراوی باشد.

با توجه به علائم فوق در صورت ابتلا به سرطان و تشخیص به موقع می توانید در درمان سرطان موفق باشید.

منبع:

خواندنی

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا