سلامت خانواده

خواص زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه در فصل سرد سال

بهنام یوسفیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خواص درمانی زنجبیل در طب سنتی و با بیان اینکه گیاه زنجبیل در طب سنتی طبع گرمی دارد، اظهار کرد: گیاه زنجبیل دارای خواص بی شماری است که یکی از آنها اثر این گیاه در کاهش مشکلات راوی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه زنجبیل می تواند التهاب های تنفسی و ریوی مرتبط با آلودگی هوا را بهبود بخشد، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، این گیاه می تواند تسکین دهنده مناسبی برای علائم این بیماری ها باشد. .

این پزشک و متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف زنجبیل ناشتا گلودرد و آبریزش بینی را بهبود می بخشد و برای سایر علائم مانند عطسه و سرفه تسکین دهنده است. فصلی توصیه می شود.

یوسفیان با بیان اینکه مصرف این گیاه می تواند از برونشیت پیشگیری کند، ادامه داد: گیاه زنجبیل ضد تهوع و استفراغ نیز هست، مصرف آن باعث تقویت قلب و محرک سیستم ایمنی بدن می شود و افرادی که دچار رفلاکس هستند و یا دچار سوزش سر دل می شوند. آنها باید از مصرف این گیاه خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل خاصیت زنجبیل برای کاهش فشار خون مفید است، افراد مبتلا به فشار خون پایین و مصرف کنندگان داروهای فشار خون باید در مصرف این گیاه اعتدال داشته باشند، گفت: زنجبیل نیز در روند مصرف آن موثر است. کاهش وزن با افزایش متابولیسم بدن رخ می دهد و مانع از جذب چربی توسط بدن می شود.

این پزشک و متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف دمنوش زنجبیل برای خارش گلو، احتقان بینی، سرفه و درد لوزه ها نیز مفید است، افزود: در صورتی که افراد سابقه سنگ کلیه حاوی اگزالات دارند در مصرف این احتیاط احتیاط کنند. گیاه .

یوسفیان با اشاره به اینکه ناراحتی های شکمی، سوزش سر دل و اسهال از جمله علائمی است که در صورت مصرف زیاد این گیاه احتمال بروز آن در افراد وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای بهره مندی از خواص این گیاه، افراد می توانند از آن به عنوان یک مصرف استفاده کنند. ادویه در غذا و نوشیدنی یا چای.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا