سلامت خانواده

کدام نوع خرما قند کمتری دارد؟/ به خصوص برای دیابتی ها و رژیم های غذایی

به گزارش خبرآنلاین، خرمای مرطوب به دلیل قند زیاد در افراد دیابتی، تعادل قند خون آنها را تغییر می دهد، بنابراین به این افراد توصیه می کنیم خرمای خارک را که در مناطق سیستان و بلوچستان می روید و قند کمتری دارد و در سنین بالاتر مصرف کنند. آنچه را که بدن آزاد می کند مصرف کنید.

مجید حسین قمی فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مصرف خرما برای افراد دیابتی، مبتلایان به سندرم متابولیک، بیماران قلبی و عروقی و افراد مستعد تبخال توصیه نمی شود، گفت: بهتر است برای مصرف آنها برخی از خرماها امتناع می کنند.

وی در ادامه افزود: خرمای مرطوب به دلیل قند زیاد در افراد دیابتی باعث تغییر تعادل قند خون آنها می شود بنابراین به این افراد توصیه می کنیم خرمای خارک که در مناطق سیستان و بلوچستان می روید قند کمتری داشته و دیرتر در خون باشد. آنچه را که بدن آزاد می کند مصرف کنید.

قمی در خصوص افرادی که سندرم متابولیک و مشکلات قلبی و عروقی دارند، تصریح کرد: بهتر است خرما زیاد مصرف نشود زیرا ممکن است فرد چاق شود.

وی در پایان گفت: افرادی که به بیماری های ویروسی مانند تبخال مبتلا می شوند، به دلیل اینکه ویروس ها معمولا از قند به عنوان یکی از منابع خود استفاده می کنند، می تواند آنها را نیز مستعدتر کند.

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا