سلامت خانواده

ساخت دو سردخانه منفی 40 درجه با حجم 150000 لیتر پلاسما – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی جمالی در پی دعوت از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح عملکرد سازمان انتقال خون پرداخت.

وی اقدامات جدید در انتقال خون شامل NAT، غربالگری آنتی بادی و آزمایش HLA را تشریح کرد و با اشاره به وضعیت انتقال خون بین المللی کشور، اقدامات بین المللی از جمله میزبانی گروه G5 در سال 1402 و برگزاری همایش بین المللی پزشکی را تشریح کرد. وی انتقال خون را با حضور نمایندگانی از 30 کشور در سال 1403 تشریح کرد.

جمالی با تاکید بر تسریع در بهره وری و پیشرفت سازمان انتقال خون ایران گفت: قرار است رتبه اول سازمان انتقال خون ایران در آسیا در سال 2022 به تایید انجمن انتقال خون آسیا برسد و به سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق برسد. سال 1404 به نظر اعلیحضرت. رهبری تا پایان سال جاری و قبل از پایان موعد مقرر شاهد این مدعا هستند.

وی در ادامه به بخش زیربنایی اشاره کرد و اظهار داشت: احداث دو سردخانه منفی 40 درجه با حجم بیش از 150 هزار لیتر پلاسما و ایجاد 7 سردخانه سیار برای ذخیره سازی پلاسما در راستای پدافند غیرعامل برای اولین بار در کشور یک اقدام توسعه محور برای رفع نیاز ذخیره سازی و نگهداری پلاسما است.

جمالی بیان کرد: همچنین تکمیل پروژه هایی که بیش از 12 سال اجرا شده بود از جمله مرکز انتقال خون بندرعباس، سنندج و تبریز که در مرحله نهایی (بیش از 95 درصد) هستند از دیگر دستاوردها است. سازمان انتقال خون خون در برنامه هفتم است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه پرداخت کارآمد پرسنل خدمات انتقال خون برای اولین بار در کل کشور و اجرای بند «د» ماده 70 قانون برنامه هفتم پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اجرای این امر. برنامه سازمان انتقال خون به عنوان اولین دستگاه اجرایی در سطح کشور که برای اجرای تکلیف مقرر در 6 ماهه اول سال اقدام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا