سلامت خانواده

خبر خوب برای دیابتی ها – سلامت جو

بر اساس یک گزارش آنلاین، یک زن مبتلا به دیابت نوع 1 در چین به لطف درمان جدیدی که از سلول های استخراج شده از بدن خود بیمار استفاده مجدد می کند، درمان شده است.

ایسنا در گزارشی نوشت: دانشمندان چینی برای ارائه یک درمان موفق، سلول های به دست آمده از بدن خود بیمار را به سلول های بنیادی شخصی سازی شده تبدیل کردند و سپس از آنها برای رشد مجموعه ای از سلول های تولید کننده هورمون در لوزالمعده و کبد استفاده کردند که به تنظیم قند بدن کمک می کند. ، استخدام شدند.

به گزارش دیلی میل، دانشمندان می گویند که بدن این زن 25 ساله ساکن تیانجین بیش از یک سال است که با موفقیت انسولین مورد نیاز خود را تولید می کند. این زن پس از مداوا گفت: حالا می توانم شکر بخورم.

این درمان که کارشناسان آن را خیره کننده نامیده اند، بر اساس پیشرفتی در ماه آوریل است. مورد آوریل از این جهت متفاوت بود که شامل پیوند سلول های بنیادی به کبد بود. در حالی که روش جدید شامل پیوند مجموعه ای از سلول های تازه ساخته شده در قسمت فوقانی شکم بیمار در نزدیکی پانکراس بود.

به گفته متخصصان، مشاهده پیوند سلول‌های قبلی به کبد از طریق روش‌های غیرتهاجمی مانند MRI دشوارتر بوده است و در بدترین حالت زمانی که سیستم ایمنی بیمار پیوند را رد می‌کند، حذف این خوشه‌های سلولی دشوارتر می‌شود. و به آن حمله می کند. این روش جدید به دانشمندان اجازه داد تا پیشرفت جمعیت سلولی جدید را از طریق MRI با سهولت نسبی نظارت کنند.

دکتر جیمز شاپیرو، جراح پیوند در دانشگاه آلبرتا (UAlberta) در کانادا که در تحقیقات جدید شرکت نداشت، این روش را تایید کرد و گفت: “آنها دیابت را در بیماری که قبلا به مقادیر قابل توجهی انسولین نیاز داشت، درمان می کنند. کاملا برعکس

دیگر کارشناسان مستقل، مانند دکتر شاپیرو، این توسعه را تحسین کردند. “Daisuke Yabe” (Daisuke Yabe)، محقق دیابت در دانشگاه کیوتو (KyotoU) در ژاپن، گفت: “اگر این روش برای سایر بیماران قابل اجرا باشد، فوق العاده خواهد بود.”

با این حال، برخی از متخصصان پزشکی در مورد این نتایج محتاط هستند و منتظر هستند تا درمان موفقیت آمیز در بیماران بیشتری تکرار شود. دکتر جی اسکایلر، متخصص غدد دانشگاه میامی (UMiami) گفت که ترجیح می دهد قبل از استفاده از یک روش درمانی جدید، ببیند آیا بدن بیمار 25 ساله می تواند حداقل تا پنج سال به تولید انسولین ادامه دهد یا خیر.

کارشناسان بهداشت همچنین خاطرنشان کرده اند که در حال حاضر انجام پیوند سلولی شخصی سازی شده با استفاده از سلول های خود بیمار مقرون به صرفه است. این بدان معناست که قیمت درمان جدید دیابت می تواند در مراحل اولیه بسیار بالا باشد.

محققان پزشکی از دانشگاه نانکای و دانشگاه پکن در چین که از جمله محققان این پروژه جدید هستند، خاطرنشان کردند که بیمار آنها قبلاً داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی تجویز شده برای بیماری کبدی مصرف می‌کرد. بنابراین، مشخص نیست که آیا بدن سایر بیماران ممکن است پیوند سلولی شخصی آنها را رد کند یا خیر.

این آزمایش که در ژوئن 2023 انجام شد، کمتر از نیم ساعت به طول انجامید. گروه دانشگاه نانکای و دانشگاه پکن در این مقاله تحقیقاتی نوشتند: بیمار 75 روز پس از پیوند به استقلال پایدار انسولین دست یافت.

متخصصان پزشکی امیدوارند که پیوندهایی مانند این کمتر توسط بدن رد شوند. همچنین، آنها امیدوارند که این روش بتواند نیاز به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را که به قیمت تضعیف کل سیستم ایمنی بدن است، از بین ببرد.

این تحقیق در مجله «سل» منتشر شده است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا