سلامت خانواده

مسواک بزنید تا سرطان نگیرید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدت‌هاست که پزشکان می‌دانند باکتری‌های مضر بیماری لثه می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و کارسینوم سلول سنگفرشی سر و گردن را افزایش دهند.

تا پیش از این، کارشناسان مطمئن نبودند کدام باکتری خاص در دهان با سرطان مرتبط است.

دانشمندان آمریکایی در حال حاضر بیش از 12 نوع باکتری را در دهان کشف کرده اند که می تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا 50 درصد افزایش دهد.

آنها استدلال می کنند که یافته های آنها اهمیت بهداشت خوب دهان، از جمله مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک را برجسته می کند.

اما طبق یک نظرسنجی قبلی، بیش از یک سوم بزرگسالان بریتانیایی ادعا می‌کنند که هرگز نخ دندان نمی‌کشند.

پروفسور ریچارد هیز، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه نیویورک (NYU) گفت: «نتایج ما دلیل دیگری برای حفظ عادات خوب بهداشت دهان و دندان ارائه می دهد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نه تنها ممکن است به پیشگیری از بیماری پریودنتال کمک کند، بلکه ممکن است از سرطان سر و گردن نیز محافظت کند.

هر سال حدود 13000 مورد جدید سرطان سر و گردن وجود دارد – یا 35 مورد در روز – و کارشناسان هشدار می دهند که این تعداد هر دهه 30 درصد افزایش می یابد.

علائم می توانند ظریف باشند، به این معنی که اغلب در مراحل بعدی تشخیص داده می شوند.

بیش از 30 ناحیه در سر و گردن وجود دارد که در آن تومورها می توانند ایجاد شوند که تقریباً از هر 10 سرطان سر و گردن، 9 مورد از سلول های سنگفرشی شروع می شود.

منبع: thesun

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا