سلامت خانواده

کنترل بی اختیاری ادرار در زنان با ورزش یوگا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که یوگا و سایر ورزش ها ممکن است برای کنترل این مشکلات مثانه به خوبی کار کنند.

محققان دانشگاه استنفورد گزارش می دهند که 12 هفته تمرین یوگا باعث کاهش بی اختیاری در بین شرکت کنندگان به طور متوسط ​​65٪ می شود که تقریباً معادل مصرف یک دارو است.

دکتر لزلی سوباک، رئیس گروه زنان و زایمان در دانشگاه استنفورد، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «فکر می‌کنم اگر علاقه دارید آن را امتحان کنید، ایده خوبی است. “خطر بسیار کم است و نه تنها برای بی اختیاری، بلکه برای آرامش خاطر شما نیز مفید است.”

به گفته محققان، نیمی از زنان میانسال و تا 80 درصد از زنان 80 ساله بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

سوبک خاطرنشان کرد: بی اختیاری و پرکاری مثانه یکی از بزرگترین عوامل خطر زمین خوردن و شکستگی در زنان مسن است. شب‌ها با چراغ‌های خاموش به حمام می‌روند که با خطر زمین خوردن و شکستن باسن‌شان همراه است.»

وی گفت: اما درمان های موثری وجود دارد که ورزش می تواند یکی از آنها باشد.

مطالعه جدید شامل 240 زن مبتلا به بی اختیاری ادرار، 45 تا 90 ساله، با میانگین سنی 62 سال بود. حدود نیمی از آنها به طور تصادفی در یک برنامه 12 هفته ای هاتا یوگا قرار گرفتند، در حالی که نیمی دیگر کلاس های ورزشی متمرکز بر کشش و تقویت داشتند.

در برنامه یوگا، زنان در دو کلاس 90 دقیقه ای در هفته شرکت کردند و 16 وضعیت برای تقویت کف لگن را یاد گرفتند. کف لگن ماهیچه های لگن را درگیر می کند که به نگه داشتن مثانه و مجرای ادرار در محل خود کمک می کند.

در کلاس تمرین، که شامل زمان مشابهی بود، تمرینات به طور خاص بر روی کف لگن تمرکز نداشتند.

شرکت کنندگان زمانی را که یک دوره بی اختیاری را تجربه کردند، و اینکه آیا بی اختیاری استرسی (همانطور که هنگام عطسه یا سرفه اتفاق می افتد) یا بی اختیاری فوری، که در آن میل به دستشویی رفتن می تواند بسیار زیاد باشد، ثبت کردند.

به گفته محققان، زنانی که هم یوگا و هم ورزش استاندارد انجام می دادند، تغییرات عمده ای را مشاهده کردند.

در ابتدای مطالعه، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​3.4 قسمت در روز یکی از دو نوع بی اختیاری ادرار (1.9 قسمت اصرار برای رفتن به دستشویی و 1.4 قسمت استرس) را تجربه کردند.

در پایان 12 هفته، این میزان برای زنان در گروه یوگا به 1.1 قسمت در روز و برای کسانی که ورزش استاندارد انجام می‌دادند به 1.3 در روز کاهش یافت.

این حدود 60٪ کاهش در دوره های بی اختیاری ادرار است. سوباک می‌گوید: «آن را با داروها مقایسه کنید، که بین 30 تا 70 درصد در کاهش علائم مؤثر هستند.

وی گفت: یکی از پیام های این پژوهش «فعال و فعال باشید!» است. است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا