سلامت خانواده

با پادشاه سبزیجات آشنا شوید

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، محمدی متخصص تغذیه درباره خواص اسفناج می گوید: اسفناج سرشار از آهن، ویتامین ها و مواد معدنی است که به ندرت در مواد غذایی دیگر یافت می شود.

این سبزی که ارزش غذایی زیادی دارد، سرشار از ویتامین هایی مانند A، C، E، K، B و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فولات است. اسفناج به عنوان منبع غنی آهن شناخته می شود به طوری که 180 گرم اسفناج پخته 43.6 میلی گرم آهن دارد که بیشتر از سایر منابع گیاهی و حیوانی مانند گوشت است.

اسفناج یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد سرطانی بسیار بالایی دارد و به عنوان سلطان گیاهان برای پیشگیری از سرطان شناخته می شود. به گفته دانشمندان، سرطان روده بزرگ، سرطان رکتوم، سرطان معده، سرطان پروستات، سرطان حنجره، سرطان آندومتر و سرطان را کاهش می دهد. سرطان گردن، مری و به ویژه سرطان ریه نقش اصلی را ایفا می کند.

اسفناج کلسترول خون را کاهش می دهد و مقدار زیاد پتاسیم و مقدار کم سدیم در این سبزی برای حفظ تعادل فشار خون ضروری است، زیرا پتاسیم باعث کاهش و سدیم باعث افزایش فشار خون می شود.

این متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از افراد فواید هویج را برای سلامت چشم می دانند ضمن اینکه اسفناج به دلیل داشتن ویتامین (A) بالا از بیماری هایی مانند آب مروارید، شب کوری و عفونت ها نیز پیشگیری می کند و باعث تشکیل و رشد استخوان می شود. کمک می کند. برای حفظ خواص و مواد مفید موجود در اسفناج، بهتر است آن را نجوشانید و بهترین راه حل، تفت دادن اسفناج است.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا