سلامت خانواده

ماده مخدر خطرناکی که امسال ایرانی ها بیشتر از آن استفاده کردند

به گزارش خبرآنلاین، وی به رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کپسول آموکسی سیلین 500 میلی گرمی در نیمه اول امسال از نظر تعداد و مقدار پرفروش ترین داروی بازار بوده است.

همشهری در خبری نوشت: سید حیدر محمدی با اشاره به آمار پرفروش ترین داروها در بازار دارویی کشور در 6 ماه گذشته افزود: پس از آموکسی سیلین داروهایی مانند آیویگ، سرم تزریقی، استامینوفن، آزیترومایسین، سفیکسیم، آموکسی کلاو، کلوپیدوگرل، آدالیموماب تزریقی، انسولین آسپارت، واکسن آنفلوآنزا (4 ظرفیتی) و سفازولین تزریقی به ترتیب 10 داروی پرفروش از نظر ریالی بوده اند.

به گفته محمدی، با توجه به اینکه در فهرست 10 داروی پرفروش، چهار داروی آن مربوط به آنتی بیوتیک است، نشان می دهد که باید در زمینه تجویز و همچنین مصرف خودسرانه این دارو اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بین پرفروش ترین داروها از نظر تعداد، آموکسی سیلین همچنان در رتبه اول قرار دارد و قرص های سرماخوردگی بزرگسالان، متفورمین، استامینوفن، کدئین، فاموتیدین، لووتیروکسین، آسپرین، لوزارتان، (استامینوفن، کافئین، ایبوپروفن) و قرص پانتوپرازول. آنها به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا