سلامت خانواده

آب لوله کشی سالم تر است یا آب بطری؟

وقتی صحبت از تامین روزانه آب به میان می آید، به نظر می رسد امن ترین گزینه بطری های آبی باشد که خریداری می کنید، اما تحقیقات جدید نشان داده است که این درست نیست. در واقع، آب لوله کشی می تواند گزینه بسیار مطمئن تری باشد.

عصر ایران در خبری نوشت: به گفته محققان، آب های بطری شده در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر معمولاً مانند آب لوله کشی تحت بررسی های کیفی و ایمنی قرار نمی گیرند، به این معنی که بسیاری از مواد شیمیایی مضر ممکن است از بدن آب وارد آب شوند. خود بطری های پلاستیکی .

تخمین زده می شود که بین 10 تا 78 درصد نمونه های آب بطری حاوی آلاینده هایی از جمله میکروپلاستیک ها و مواد مختلف دیگر از جمله فتالات ها (مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت پلاستیک ها دوام بیشتری دارند). آلودگی میکروپلاستیک با استرس اکسیداتیو، اختلال در تنظیم سیستم ایمنی و تغییرات در سطوح لیپید مرتبط است. در حالی که آستانه های ایمنی کوتاه مدت وجود دارد، اثرات بلندمدت این آلاینده ها تا حد زیادی ناشناخته است.

اتکا به آب بسته بندی هزینه های بهداشتی، مالی و زیست محیطی قابل توجهی دارد و استفاده گسترده از آن باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

محققان تاکید می کنند که آب لوله کشی گزینه سبزتری است. با خرید یک میلیون بطری آب در هر دقیقه در سراسر جهان، بطری های پلاستیکی آب در حال حاضر دومین آلاینده رایج در اقیانوس ها (پس از کیسه های پلاستیکی) هستند که 12 درصد از کل زباله های پلاستیکی را تشکیل می دهند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا