سلامت خانواده

توضیحات وزیر بهداشت درباره زمان طلایی واکسیناسیون آنفلوآنزا

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمدرضا ظفرقندی در حاشیه «آیین افتتاحیه همایش ملی مطالعات کرونا» در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت دانشجویان و اساتید ممنوع الخروج شده در دانشگاه ها بررسی شود. بر اساس دستور رئیس جمهور وضعیت دانشجویان و اساتید ممنوع الخروجی در دانشگاه ها بررسی می شود. برخی از اساتید و دانشجویان اقداماتی انجام داده اند، اما نباید منجر به ممنوعیت حضور دائمی آنها در دانشگاه شود، بنابراین پرونده دانشجویان و اساتید مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف معاونت های این وزارتخانه گفت: برای تعیین معاونان وزارت بهداشت باید مسیری را طی کنیم. انتخاب معاونان وزارت بهداشت طبق روال انجام شد اما مسیری که باید برای این موضوع طی شود طولانی است.

با بیان اینکه بر اساس نظر رئیس جمهور برای انتخاب معاونان رئیس جمهور باید کارگروهی تشکیل و شاخص ها بررسی شود، اظهار داشت: انتشار معاونان رئیس جمهور نباید شخصی و موقت باشد، بلکه باید انتصابی باشد. بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده باشد.

وی ادامه داد: افرادی که برای معاونت در نظر گرفته می شوند بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده رتبه بندی می شوند. بنابراین با انتخاب افراد بر اساس شاخص ها مرحله استعلام قانونی آغاز می شود. تصور می کنم انتخاب معاونان در پایان راه است و طی یکی دو هفته آینده انجام می شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه برنامه وزارت بهداشت برای تهیه واکسن آنفلوانزا چیست؟ وی گفت: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از سه هفته گذشته آغاز شده و تا سه هفته آینده ادامه دارد. تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود واکسن گزارش نشده است.

ظفرکندی ادامه داد: احتمال تمام شدن واکسن آنفلوانزا در برخی داروخانه ها وجود دارد اما گزارشی مبنی بر کبودی واکسن گزارش نشده است و در صورت کمبود واکسن مواردی گزارش می شود. در زمینه واکسن آنفلوآنزا مشکلی وجود ندارد و انواع خارجی و ایرانی واکسن موجود است. اگر در برخی داروخانه ها کمبود واکسن وجود دارد ممکن است به دلیل مشکل توزیع باشد. در حال پیگیری موضوع توزیع واکسن هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه داروخانه ها معتقدند به هر داروخانه چهار سهمیه واکسن آنفلوآنزا داده می شود، به ایسنا گفت: چنین ادعایی صحت ندارد.

47236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا