اخبار سلامت

پایان اجرای سلیقه ای قانون ارتقای بهره وری نظام سلامت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، عباس عبادی; معاون پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه ای خبر داد که بر اساس آن نحوه اجرای قانون ارتقای بهره وری پرستاران به صورت یکسان در سراسر کشور اجرا می شود. این بخشنامه که با پیگیری های مستمر جامعه پرستاری و تلاش معاونت پرستاری وزارت بهداشت ابلاغ شد، به منظور پایان دادن به تفاسیر خودسرانه و اجرای نادرست قانون در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی تدوین شد.

عبادی با تاکید بر اهمیت این بخشنامه گفت: با صدور این بخشنامه شاهد اصلاح رویه های انتظامی در دانشگاه های علوم پزشکی خواهیم بود و پرستاران عزیز دیگر شاهد اضافه کاری اجباری نخواهند بود. همچنین مواردی مانند محاسبه نادرست شیفت شب و رعایت نکردن سایر مقررات قانون که موجب شکایت برخی پرستاران به دیوان عدالت اداری شده بود، رفع خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین به پرستاران این اطمینان را داد که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه همواره از حقوق و مطالبات آنان حمایت خواهد کرد و با ایجاد شرایط بهتر کاری و افزایش شغل از فرسودگی پرستاران جلوگیری خواهد کرد. منافع

عبادی بر لزوم تفسیر قوانین به نفع پرستاران تاکید کرد و گفت: هدف قانون ارتقای بهره وری، کاهش بار کاری پرستاران و افزایش بهره وری در نظام سلامت است. بنابراین تمامی قوانین و مقررات مربوط به این حوزه باید به گونه ای تفسیر و اجرا شود که به نفع پرستاران و در نهایت بیماران باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا