سلامت خانواده

مصرف این غذا باعث دیابت می شود

به گزارش خبرآنلاین، مطالعه روی دو میلیون نفر نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

ایسنا در خبری نوشت: تجزیه و تحلیل داده های 1.97 میلیون شرکت کننده در یک مطالعه نشان می دهد که مصرف گوشت به ویژه مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و گوشت قرمز فرآوری نشده با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

تولید جهانی گوشت در دهه های اخیر به سرعت افزایش یافته است و مصرف گوشت از مقدار توصیه شده در دستورالعمل های غذایی در بسیاری از کشورها فراتر رفته است. تحقیقات قبلی نشان داده است که مصرف بیشتر گوشت قرمز فرآوری شده و گوشت قرمز فرآوری نشده با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. اما نتایج متغیر و قطعی نبوده است. گوشت طیور مانند مرغ، بوقلمون یا اردک اغلب جایگزینی برای گوشت فرآوری شده یا گوشت قرمز فرآوری نشده در نظر گرفته می شود، اما مطالعات کمتری ارتباط بین مصرف گوشت طیور و دیابت نوع 2 را بررسی کرده است.

برای تعیین رابطه بین مصرف گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز فرآوری نشده و گوشت مرغ و دیابت نوع 2، گروهی به سرپرستی محققان دانشگاه کمبریج از پروژه جهانی InterConnect داده های 31 گروه مطالعاتی در 20 کشور را تجزیه و تحلیل کردند. عواملی مانند سن، جنسیت، رفتارهای مرتبط با سلامت، دریافت انرژی و شاخص توده بدنی را در نظر گرفت.

محققان دریافتند که مصرف منظم 50 گرم گوشت فرآوری شده در روز (معادل 2 برش ژامبون) با 15 درصد بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در 10 سال آینده مرتبط است. مصرف 100 گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز (معادل یک استیک کوچک) با 10 درصد بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط بود. مصرف منظم 100 گرم گوشت طیور در روز با 8 درصد خطر بیشتر همراه بود، اما زمانی که تجزیه و تحلیل های بیشتر برای بررسی یافته ها در سناریوهای مختلف انجام شد، ارتباط با مصرف طیور ضعیف شد. در حالی که ارتباط خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و فرآوری نشده باقی ماند.

نتایج این مطالعه از توصیه هایی برای محدود کردن مصرف گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز فرآوری نشده در جامعه برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 حمایت می کند. در حالی که یافته های این مطالعه شواهد جامع تری در مورد رابطه بین مصرف گوشت طیور و دیابت نوع 2 نسبت به اطلاعات موجود ارائه می دهد، این رابطه قطعی نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا