سلامت خانواده

لزوم تمرکز برنامه ریزان بهداشت محیط بر اثرات تغییرات اقلیمی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، ضمن تاکید بر تعهدات بین المللی کشورها در خصوص تاب آوری نظام سلامت در برابر تغییرات اقلیمی، بر لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییرات اقلیمی تاکید کرد. تغییر اقلیم بر اساس برنامه هفتم. کشور تاکید کرد.

وی در این پیام توجه برنامه ریزان و فعالان حوزه بهداشت محیط کشور را بر راهکارها، برنامه ها و فعالیت های مرتبط با مشکلات زیست محیطی ناشی از این تغییرات ضروری دانست.

متن پیام وزیر بهداشت

در راستای گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط در 5 سپتامبر (26 شهریور) و با توجه به روند رو به رشد و فراگیر تغییرات آب و هوایی، فدراسیون بین المللی بهداشت محیط شعار امسال “ایجاد جوامع تاب آور از طریق کاهش خطر بلایا و بلایا” است. تغییرات اقلیمی و سازگاری با آنها».

ضمن یادآوری و تاکید بر تعهدات بین المللی کشورها در خصوص تاب آوری نظام سلامت در برابر تغییرات اقلیمی و لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییرات اقلیمی بر اساس برنامه هفتم پیشرفت کشور، لازم است برنامه ریزان و فعالان این عرصه از حوزه بهداشت محیط کشور، تمرکز بیشتر بر هدایت راهبردها، برنامه ها و فعالیت های مرتبط با مشکلات زیست محیطی ناشی از این تغییرات اعمال شود. به طوری که منجر به آمادگی، سازگاری، تاب آوری، حمایت و مطالبات آحاد جامعه در مواجهه با آثار زیانبار این پدیده مخرب بر سلامت افراد می شود.

در این سو ضمن تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگران عرصه بهداشت محیط کشور اعم از مدیران، کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در تمامی سطوح، اعضای هیات علمی، فعالان حوزه بهداشت محیط در بخش های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد. علاقه مند به این مهم، امیدوارم با همت و درایت فراوان و در سایه همفکری و همدلی، همانند الگوی موفق مهار اپیدمی کرونا، شاهد ارتقای شاخص های بهداشت محیطی در حوزه های تاثیرگذار بر سلامت باشیم. به عنوان تغییر اقلیم، هوا، آب، غذا و خاک به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم میهن عزیز اسلامیمان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا