اخبار سلامت

پیشنهاد افزایش مبلغ اضافه کاری پرستاران به 100 هزار تومان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، احمد نجاتیان اظهار داشت: عمده کاری که در 80 روز گذشته انجام داده ایم رسیدگی به انتظارات و اعتراضات پرستاران بوده است. البته همزمان با این اعتراضات، در دوران گذار دولت با یک پدیده تاریخی مواجه شدیم که در عمر خود شاهد آن نبودیم و این پدیده این بود که تعداد زیادی از پرستاران نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند.

وی گفت: پس از اعتراض پرستاران که در نوع خود بی سابقه بود و البته همزمان با تغییر دولت صورت گرفت، وارد این موضوع شدیم و در چند شهر حضور داشتم و وارد شدیم. به موضوع آسیب نرساندن به بیماران یا پرستاران. بودن

وی ادامه داد: همزمان با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دادستانی و نهادهای ذیربط مکاتبات و مذاکراتی داشتیم و اکنون یک ماه و نیم تا روز پرستار به دولت و مجلس فرصت داده شده است و ما باید گزارشی در مورد پیگیری به همکارانمان ارائه کنیم.

نجاتیان خاطرنشان کرد: همه تاکید داشتند که مطالبات پرستاران درست است و تاخیر در پرداخت مطالبات و کم بودن اضافه کار اشتباه است. پس از آن نیز جریان رسانه ای ایجاد شد و در نهایت بخشی از پول و مطالبات پرداخت شد.

وی گفت: سه موضوع مطرح شد، یکی بحث افزایش اضافه کار پرستاران بود که از سوی معاونت توسعه وزارت بهداشت ارسال شد و باید با دولت برای افزایش میزان اضافه کاری مذاکره کنیم.

نجاتیان افزود: پیشنهاد وزارت بهداشت افزایش میانگین اضافه کاری به 100 هزار تومان در ساعت است. باید دید در نهایت چه مبلغی تصویب می شود. همچنین مقرر شد مجوز استخدام 25 هزار نفر جدید در وزارت بهداشت صادر شود و سومین موضوع بحث تعرفه ها بود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به تعرفه گذاری خدمات پرستاری ادامه داد: در تعرفه گذاری با دو مشکل مواجه هستیم. یکی گرفتن پول از مردم و بیمه ها و دیگری بحث بازپرداخت.

وی افزود: در بحث اخذ پول از مردم و بیمه ها قانون می گوید تعرفه ها بر اساس بسته های خدماتی محاسبه شود. این بسته ها دارای پشتوانه قانونی هستند و نمی توان از سیستم حق الزحمه برای آن استفاده کرد، زیرا ممکن است خدمات القایی اتفاق بیفتد و این موضوع توسط کارشناسان بیمه قابل بررسی نباشد، بنابراین بسته خدماتی طراحی و ابلاغ شده است که در صورت اجرای صحیح، توزیع مجدد صحیح تعرفه ها می تواند موفقیت آمیز باشد.

نجاتیان گفت: مشکل اصلی اکنون بحث بازپرداخت منابع تعرفه های پرستاری است. دو بیمارستان مشابه در یک ماه عملکرد متفاوتی داشته اند که نشان می دهد دستورالعمل ها به درستی اجرا نشده است. امسال در دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور متوسط ​​8.5 میلیون تومان پرداخت شده است در حالی که این رقم در سایر بیمارستان ها متفاوت است.

وی بیان کرد: فرمول بازپرداخت حق پرستاری مشکل دارد. فرمولی که به وزارت بهداشت ارائه کرده ایم بسیار ساده است و مدل بازپرداخت به گونه ای است که باید بخشی از درآمدی را که پرستاران برای بیمارستان ایجاد کرده اند دریافت کند. هر درآمدی که توسط پرستار ایجاد شود باید 70٪ دریافت کند.

نجاتیان با اشاره به لزوم تامین ایمنی پرستاران در بیمارستان ها گفت: معاون دادستان در این خصوص نامه ای نوشت که پلیس در اورژانس بیمارستان ها حضور داشته باشد. مشکل ما حفظ امنیت اورژانس به عنوان یک مرکز عمومی است که باید امن باشد تا افراد بستری و پرستاران و کادر درمانی آسیب نبینند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا