سلامت خانواده

آیا واقعا آرایش باعث می شود خانم ها احساس بهتری داشته باشند؟

به گزارش خبرآنلاین، مهم است بدانیم آرایش چه تاثیری بر احساسات و اعتماد به نفس ما دارد. برخی تحقیقات علمی نیز در مورد اهمیت ارتباط آرایش با روح انسان انجام شده است.

یورو نیوز در خبری نوشت: نتایج یکی از این مطالعات در مورد زنان در مارس 2022 در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ایالات متحده منتشر شده است.

در اینجا چند نکته برای درک تأثیر آرایش روی احساسات و اعتماد به نفس شما آورده شده است:

اعتماد به نفس را افزایش می دهد

استفاده از آرایش می تواند اعتماد به نفس زنان را افزایش دهد و به افراد احساس جذابیت بیشتری بدهد. این می تواند تاثیر مثبتی بر خلق و خو و آرامش روحی کلی آنها داشته باشد. زنان اغلب در معرض تصاویری از مدل های بی عیب و نقص هستند که استانداردهای خاصی را در جامعه ترویج می کنند و انتظارات غیر واقعی ایجاد می کنند.

اما خانم ها می توانند با استفاده از لوازم آرایش خود را با ظاهری که می خواهند تطبیق دهند، زیرا این ابزار انتظارات آنها را برآورده می کند و اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد.

حال شما را بهتر می کند

استفاده از آرایش می تواند نوعی مراقبت از خود و آرامش باشد، می تواند خلق و خوی فرد را بهبود بخشد و در نتیجه سطح فشار روانی را کاهش دهد.

بیانگر شخصیت است

آرایش می تواند به عنوان ابزاری برای ابراز وجود و خلاقیت استفاده شود و به زنان این امکان را می دهد تا شخصیت و سبک منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارند. آنها می توانند نکات یا جنبه هایی را که از نظر ظاهری ناخوشایند هستند به شیوه خود پوشش دهند و ابتکار عمل را در شخصیت خود نشان دهند.

درک دیگران را بهبود می بخشد

آرایش کردن همچنین می‌تواند درک مردم از دیگران را بهبود بخشد، که منجر به اولین برداشت مثبت و نگرش مطلوب‌تر نسبت به دیگران می‌شود.

باعث ایجاد دید مثبت نسبت به بدن می شود

آرایش همچنین می‌تواند مثبت بودن بدن و مقبولیت را در زنان تقویت کند و به آنها اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های مورد علاقه‌شان را برجسته کنند و نسبت به پوست خود احساس اعتماد کنند.

علائم خستگی را پنهان می کند

آرایش می تواند به پنهان کردن علائم خستگی مانند حلقه های سیاه و پف دور چشم کمک کند. این امتیاز باعث می شود که فرد به جای خسته و خواب آلود، سرحال و پرانرژی به نظر برسد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که آرایش را نباید تنها وسیله ترمیم اعتماد به نفس پایین یا راهی برای انطباق با استانداردهای زیبایی اجتماعی دانست. مهم است که عشق به خود و پذیرش خود را در اولویت قرار دهید و از آرایش به عنوان ابزاری برای ابراز وجود و توانمندسازی خود استفاده کنید.

همچنین برای آرایشگر مهم است که به هر مشتری با درک کامل از نیازهای عاطفی و روانی آنها نزدیک شود. با درک روانشناختی آرایش، او قادر است به مشتریانش کمک کند نه تنها ظاهر خوبی داشته باشند، بلکه احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند.

کمپین هایی که توسط برخی از مدافعان حقوق زنان و تأثیرگذاران برای عدم استفاده مطلق از لوازم آرایشی و داشتن چهره طبیعی راه اندازی شده است، از سوی دیگر استفاده بیش از حد از این محصولات است. باید دانست که حفظ تعادل در استفاده از لوازم آرایشی و در عین حال توجه به ویژگی های مثبت طبیعی بدن باعث ایجاد احساس رضایت و آرامش روحی بیشتر در فرد می شود.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا