سلامت خانواده

نقش فعال ایران در بین المللی شدن طب ایرانی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، نفیسه حسینی یکی از مشارکت‌کنندگان فعال ایران در تدوین سند راهبردی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت برای سال‌های 2025 تا 2025 است. ۲۰۳۴ خبر داد و اظهار داشت: پیش نویس این سند با حضور آرمان زرگران مشاور بین المللی دفتر پزشکی ایران به عنوان نماینده ایران و سایر کارشناسان کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی از جمله عربستان سعودی بررسی شد. مصر، امارات متحده عربی، مراکش و پاکستان به میزبانی ریاض. و نقطه نظرات نمایندگان برای ارسال به مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو جمع بندی و نهایی شد.

وی افزود: در این جلسه مقامات عالی رتبه از جمله رئیس واحد طب سنتی مکمل و یکپارچه سازمان جهانی بهداشت و نمایندگانی از دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی این سازمان حضور داشتند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت های این دفتر در عرصه بین المللی و نقش پر رنگ ایران در این زمینه، از انجام مذاکرات مثبت برای همکاری مشترک با سایر کشورها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این موضوع که در حال حاضر در حوزه بین الملل نقش پررنگی دارد. ما تعاملات بسیار خوبی در سطح بین المللی داریم. تلاش دفتر طب مکمل و ایرانی در راستای بین المللی شدن طب ایرانی است چرا که ما صاحب یکی از قوی ترین و قدیمی ترین داروهای سنتی دنیا هستیم که توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است.

حسینی یکتا با تاکید بر اینکه دفتر پزشکی ایران و تکمیلی این حوزه را با جدیت دنبال می کند، افزود: نماینده ما در سال گذشته در کمیته مشورتی 20 نفره ای بود که پیش نویس اولیه این سند را نوشت و تنها فردی بود که از این سازمان دعوت شد. خاورمیانه و منطقه مدیترانه شرقی. وی در نگارش پیش نویس این سند نقش داشت که پس از جمع بندی نظرات 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت برای تصویب نهایی در اردیبهشت ماه سال آینده به مجمع جهانی سازمان بهداشت جهانی ارائه می شود.

وی همچنین به برگزاری سمپوزیوم بین المللی با منظر سیاست گذاری، قانون گذاری و تنظیم طب سنتی و مکمل به میزبانی دفتر طب مکمل و ایرانی وزارت بهداشت با حضور سنگچول کیم رئیس طب سنتی اشاره کرد. ، واحد طب مکمل و یکپارچه سازمان جهانی بهداشت و اساتید و مسئولین. طب سنتی کشورهای مختلف در آذرماه سال جاری این موضوع را نقطه عطف مهمی در ایفای نقش راهبردی ایران در موضوع طب سنتی در منطقه و جهان دانست.

لازم به ذکر است این سمپوزیوم از اول تا سوم آذرماه می باشد ۱۴۰۳ با حضور مهمانانی از سراسر جهان در بیمارستان قلب تهران برگزار می شود و نشست مشورتی تدوین سند راهبردی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت از 26 تا 28 شهریورماه به میزبانی طب سنتی و مکمل عربستان برگزار شد. مرکز در ریاض

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا