سلامت خانواده

تعلل ظفرخندی در انتخاب سکاندار دارو و تجهیزات پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، سازمان غذا و دارو را باید پاشنه آشیل وزارت بهداشت دانست که همواره با حواشی زیادی برای نظام سلامت کشور همراه بوده است.

بیش از یک ماه از شروع کار می گذرد کار کردن محمدرضا ظفرخندی فعالان دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان وزیر بهداشت دولت چهاردهم همچنان منتظر معرفی رئیس سازمان غذا هستند. دارو با این حال، برخی از سمت های معاونت وزارت هنوز دست نخورده است. اماشرایط سازمان غذا و دارو با سایر معاونت های بهداشتی متفاوت است.

در همین راستا سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با حضار قرار دادن وزیر بهداشت گفت: این همه تاخیر در معرفی معاونان وزارت بهداشت قابل قبول نیست

وی افزود: اگر معاونان قبلی مهارت هایی داشتند که قبلا انجام داده بودند، چرا زودتر تکلیف معاونت های وزارتخانه را روشن نمی کنید؟

یک مرده وی با انتقاد از کندی انتخاب معاونان وزارت بهداشت گفت: باید هر چه زودتر تکلیف برنامه های وزارت بهداشت را مشخص کنید.

شاید بتوان انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو را مهم ترین انتخاب وزیر بهداشت دانست. مسیر انجام مسئولیت و مأموریت خود در وزارت بهداشت. زیرا، حوزه سلامت همیشه همراه است دارو و تجهیزات پزشکی شناخته شده است و بنابراین; صلح در سازمان غذا و دارو می تواند به سرعت کمک به وزیر در انجام وظایفش.

اماتاخیر در مقدمه یا ابقای رئیس سازمان غذا و دارو، با حواشی بسیاری همراه بوده و در نتیجه، پچ پچ فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیشتر شده است. چه کسی قرار است روی صندلی ریاست ساختمان فخر رازی بنشیند؟

علی جعفریان، مشاور عالی وزیر بهداشت، یکی از ویژگی های مهم در انتخاب معاونان وزارت بهداشت را تکرار کرد. نبودن مردم ذکر کردند و گفتند; افرادی که تکراری هستند نمره منفی می گیرند. کسی که قبلا معاون رئیس جمهور بوده است به دلیل قبل نمره منفی دارد به احتمال زیاد او کاری را که از دستش بر می آمد انجام داد اکنون روزمره شده است.

اما از چهار معاونی که تاکنون منصوب شده اند، سه معاونت (طاهر محبتی، علیرضا رئیسی و حمید جمال الدینی) تکراری هستند.

کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت در پاسخ به نحوه انتخاب معاونان وزارت بهداشت گفت: باید زمینه کار، تجربه و اعتماد برای جوانان فراهم شود و دایره مدیریت در حوزه سلامت باز شود. .

وی افزود: یکی از دغدغه های ما این است که تعداد محدودی بروند و بیایند و تکرار کنند. این شیوه انتخاب مدیران، نوآوری را از بین می برد.

لنکرانی تاکید کرد: افراد جدید به خصوص جوانان یک فرصت عالی هستند. اما ما به آنها فرصت نمی دهیم. برخی می گویند ما می خواهیم برنامه تربیت مدیر ایجاد کنیم اما مدیریت دوستانمان درست نیست.

بابک مصباحی فعال صنعت دارو گفت: رئیس سازمان غذا و دارو به جای بحث داروساز بودن یا نبودن باید از معیارهای انتخاب صحبت کند. باید قوانین و مقررات داشته باشد سخت و دشواری در مورد مدیریت تضاد منافع تدوین و اجرا شود.

علیرضا چیذری، رئیس انجمن تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: زمانی که تضاد منافع وجود داشته باشد، سوء استفاده به شکل های مختلف صورت می گیرد.

وی افزود: به نظر من رئیس سازمان غذا و دارو چه از نظر تجاری و چه قانونی نباید تضاد منافع داشته باشد.

وحید محلاتی معاون رئیس جمهور هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های پخش دارو و مکمل گفت: موضوع تضاد منافع به یک برچسب تبدیل شده و باعث تاخیر در انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو شده است.

وی افزود: در شرایطی که در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی مشکلات زیادی وجود دارد اما هنوز کسی برای این سمت انتخاب نشده است. مدیرانی که قصد تصدی پست ها را دارند، می توانند قبل از تصدی پست های مدیریتی، تضاد منافع خود را اعلام کنند و نهادهای نظارتی در طول دوره مدیریت، این تعارضات را پیگیری و در صورت تخلف با مدیر مربوطه برخورد خواهند کرد.

به نظر می رسد وزیر بهداشت به دنبال چهره ای است که هیچ حاشیه ای نداشته باشد و بتواند با حاشیه های این سازمان مبارزه کند و البته پیروز شود. شاید تعلل وزیر برای حفظ رئیس سازمان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا