اخبار سلامت

آمادگی ایران برای توسعه صادرات دارو به روسیه

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه اظهار داشت: پس از سفر به روسیه به شرکت های تولیدکننده محصولات سلامت محور اعلام کردیم که آمادگی کامل برای توسعه داریم. همکاری با روسیه و در صورت تمایل شرکت ها به صادرات، مشکلات اخذ مجوز را اطلاع رسانی کنید تا سریعا موضوع پیگیری شود.

وی افزود: برای توسعه همکاری ها با روسیه مسیری شتاب زده برای تسهیل در امور شرکت ها برای افزایش همکاری ها، انتقال فناوری، صادرات و … در همه زمینه ها تعیین کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو به همتای روسی خود گفت: با ایجاد تعامل بیشتر بین نمایندگان انجمن های دارویی دو طرف می توان همکاری ها را سرعت بخشید.

وی همچنین از آمادگی سازمان غذا و دارو برای ایجاد مسیر صادرات مستقیم برای تبادل دارو و تجهیزات پزشکی در مواقع اضطراری خبر داد و تصریح کرد: در صورت پذیرش معیارهای نظارتی دو کشور، روند ثبت دارو تسریع می شود. .

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حضور تجار ایرانی و روس در نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات و همکاری های بیشتر است، گفت: این نمایشگاه ها بستری برای اشتراک گذاری دستاوردها و آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی دو طرف است. .

روسیه از گسترش همکاری ها با ایران استقبال می کند

وی همچنین از پیشنهادهای رئیس سازمان غذا و دارو در زمینه گسترش همکاری‌های دو کشور استقبال کرد و خواستار تامین برخی از داروهای مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان ایرانی شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا