اخبار سلامت

توجه ویژه وزارت بهداشت به جوانی جمعیت و نیازهای سالمندان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، علیرضا رئیسی در نشست شورای آینده نگری، نظریه پردازی و پایش کلان سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه مشکل سالمندان با راه اندازی رشته تخصصی سالمندان حل نمی شود، گفت: ایجاد یک بخش سالمندان و ما باید یک نگاه سیستمی به این موضوع داشته باشیم. ، تصریح کرد: در همه جوامع، وظایف اصلی دولت تامین سلامت، امنیت و رفاه است، اما گاهی اوقات بین مسئولان در خصوص نقش آنها در انجام این وظایف اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: توجه ویژه ای به جمعیت جوانان و اولویت شبکه بهداشت و درمان داریم، البته نباید نسبت به مشکلات سالمندان بی تفاوت باشیم.

رئیسی ادامه داد: سهم آموزش و پژوهش در وزارت بهداشت و سایر نهادها و سازمان ها در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است به شرطی که نه تنها در سند نویسی، بلکه در اجرای کار نیز همراهی کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: حوزه سلامت منابع مالی زیادی ندارد، اما ثروت اصلی حوزه سلامت مردم و سرمایه اجتماعی است و تاکنون هر زمان که اقدامی را با مردم برنامه ریزی کرده ایم. رویکرد مردم» به دستاوردهای خوبی منجر شده است.

وی تصریح کرد: مدیران باید بیاموزند که جسارت پذیرش شکست در برنامه های قبلی را داشته باشند تا بتوانند گامی به جلو بردارند در غیر این صورت با اصرار بر برنامه های ناموفق گذشته به هدر دادن منابع ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا