سلامت خانواده

چگونه سرماخوردگی، آنفولانزا یا کرونا را تشخیص دهیم؟

به گزارش خبرآنلاین، در این فصل از سال که انواع ویروس های تنفسی به طور گسترده شروع به گردش می کنند، سوالی که در ذهن بسیاری از افراد پیش می آید این است که چگونه علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید را تشخیص دهیم؟

ایسنا در گزارشی نوشت: همه ساله با شروع فصل پاییز و کاهش تدریجی دما، بیماری های تنفسی شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از مردم را مبتلا می کند.

دکتر ویلیام برایان گلن از گروه پزشکی Hackensack Meridian در نیوجرسی آنچه را که باید بدانید برای آماده شدن برای هر ویروسی که در پاییز و زمستان امسال به سراغ شما می آید را به اشتراک می گذارد.

گلن خاطرنشان کرد: چالش سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید-19 این است که علائم این عفونت ها بسیار شبیه به هم هستند.

با این حال، سرماخوردگی می تواند به صورت سرفه، عطسه، آبریزش بینی، گلودرد و خستگی ظاهر شود، در حالی که آنفولانزا می تواند شامل همه این علائم همراه با سردرد، تب، لرز، بدن درد و خستگی باشد.

گلن گفت در عین حال، کووید می تواند با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، همراه با از دست دادن چشایی یا بویایی، اسهال، تهوع و استفراغ، یا تنگی نفس ظاهر شود.

علائم سرماخوردگی به تدریج ظاهر می شوند، در حالی که علائم آنفولانزا به طور ناگهانی ظاهر می شوند. علائم کووید بین دو تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض سطح باقی می‌ماند – و در برخی افراد می‌تواند به علائم شدیدتری تبدیل شود.

آیا برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید 19 هستند؟

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، افراد مسن و همچنین کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های ریوی یا کلیوی، اختلالات متابولیک، بیماری های قلبی و سرطان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های تنفسی هستند. گلن اضافه کرد: مصرف داروهای خاصی که سیستم ایمنی را تضعیف می کنند نیز می تواند افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها قرار دهد.

اگر در سفر هستید، به یاد داشته باشید که فصل سرماخوردگی و آنفولانزا در مقصد شما ممکن است متفاوت از شهر شما باشد. همچنین اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، بهتر است در مورد واکسن هایی که در مقصد مورد نیاز است بدانید.

اگر در معرض خطر متوسط ​​هر یک از این ویروس های تنفسی هستید، دستورالعمل های مربوط به واکسن آنفولانزا و کووید را دنبال کنید. اگر به دلیل سایر شرایط یا نگرانی های سلامتی در معرض خطر بیشتر قرار دارید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد استراتژی پیشگیری از بیماری صحبت کنید.

برای محافظت از خود در برابر همه این ویروس ها، دست های خود را مرتب بشویید، هنگام سرفه دهان خود را بپوشانید، هنگام عطسه به داخل شانه خود عطسه کنید، در صورت لزوم از ماسک استفاده کنید، سطوح با لمس زیاد (پیشخوان، دستگیره در، دستگیره توالت) را تمیز کنید. ، آب کافی بنوشید و در صورت نیاز استراحت کنید.

پزشکان برای درمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک تجویز نمی کنند. دلیل آن واضح است: آنتی بیوتیک ها عوارض این بیماری را تسکین نمی دهند و در سرعت بهبودی نیز تأثیری ندارند، زیرا برای از بین بردن عفونت های باکتریایی استفاده می شوند. در حالی که سرما یک بیماری ویروسی است.

اگر زمان و شرایط مهیا باشد، بدن یک فرد عادی که دچار بیماری های مزمن یا نقص ایمنی نیست به راحتی می تواند با سرماخوردگی مقابله کند.

دو نکته کلیدی برای کمک به بهبودی سریعتر، استراحت و خواب هستند.

برای جلوگیری از کم آبی بدن (در زمان سرماخوردگی) آب و مایعات زیادی بنوشید.

غرغره آب نمک نیز برای تسکین گلودرد مفید است، اما برای کودکان توصیه نمی شود.

اگرچه گفته می شود اغلب برای درمان سرماخوردگی نیازی به مراجعه به پزشک نداریم، اما اگر احساس کسالت شما برطرف نشد، می توانید از داروساز در داروخانه کمک بگیرید.

داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی زیادی در بازار و داروخانه ها موجود است و یک داروساز می تواند به شما در انتخاب داروی مناسب کمک کند.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا