سلامت خانواده

مردم ثروت اصلی حوزه سلامت هستند/ جسارت پذیرش شکست را دارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر علیرضا رئیسی، در جلسه شورای آینده نگری، نظریه پردازی و پایش کلان سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به مشکلات سالمندان افزود: اکنون که توجه ویژه ای به جوانان داریم. جمعیت و اولویت شبکه بهداشت و درمان، نباید نسبت به مشکلات سالمندان بی تفاوت باشیم. .

وی ادامه داد: مشکل سالمندان با راه اندازی تخصص سالمندی یا ایجاد بخش سالمندان حل نمی شود و باید به این موضوع نگاه سیستمی داشته باشیم، به عنوان مثال در دوران کرونا اولویت اصلی واکسن زدن بود. به افراد مسن.”

رئیسی با اشاره به اینکه توجه به اسناد بالادستی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در تمامی حاکمیت ها، وظایف اصلی دولت تامین سلامت، امنیت و رفاه است، اما گاهی در خصوص سهم آنها در تحقق این موارد اختلاف نظر بین مسئولان وجود دارد. وظایف

وی خاطرنشان کرد: سهم آموزش و پژوهش در وزارت بهداشت و سایر نهادها و سازمان‌ها در حوزه سلامت بسیار مهم است، مشروط بر اینکه نه تنها در سند نگاری، بلکه در اجرای کار نیز همراهی کنند.

دستیار وزیر بهداشت افزود: بهداشت و درمان منابع مالی زیادی ندارد اما ثروت واقعی در حوزه سلامت، مردم و سرمایه جمعی است. کوچک به دستاوردهای خوبی منجر شده است. البته مدیران باید بیاموزند که جسارت پذیرش شکست در برنامه های قبلی را داشته باشند تا بتوانند گامی به جلو بردارند. در غیر این صورت با اصرار بر اجرای طرح های ناموفق گذشته به هدر دادن منابع ادامه داد. م.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا