سلامت خانواده

درمان شیرین همه مشکلات/ گیاه چای را باور کنیم!

الهه جعفرزاده: وقتی ما ایرانی ها دچار سوء هاضمه یا دل درد می شویم اولین قدم نوشیدن چای نبات است. این معجون معجزه آسا از دیرباز به دلیل خواص دارویی فراوان و تسکین سریع و موثر گرفتگی عضلات شناخته شده است.

اما خواص طالبی به این محدود نمی شود، از دیگر فواید طالبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسکین گلودرد

نوشیدن جوشانده حاوی نبات برای رفع گلودرد و حتی رفع خلط مفید است. از این رو طب سنتی مصرف طالبی را در نوشیدنی های گرم برای پیشگیری از سرماخوردگی یا درمان زودهنگام آن تجویز می کند. به طور کلی طبیعت گرم گیاه باعث بهبود علائم سرماخوردگی می شود.

بهبود قند خون

ضعف و بی حالی، رنگ پریدگی، حالت تهوع، سرگیجه، سردی دست و پا و حتی تاری دید از علائم افت فشار خون و قند خون است. برای حل این شرایط معمولاً شربت قند اولین گزینه است. اما از آنجایی که شربت قند طبیعت سرد و شیرینی گزنده ای دارد، ممکن است شما را بیمار نکند. برای تنظیم فشار و جبران افت قند بهتر است از نبات ساده یا حتی زعفرانی استفاده شود. زیرا این گیاه طبع گرمتری نسبت به شکر دارد و می تواند سردی و لرزش بدن را برطرف کند.

انرژی را افزایش دهید

گلوکز موجود در سبزیجات به عنوان منبع اصلی انرژی برای تمام سلول های بدن و مغز عمل می کند. به همین دلیل استفاده از نوشیدنی های حاوی شیرینی باعث افزایش انرژی و رفع خستگی و آرامش شما می شود.

آنتی ویروس

این گیاه به دلیل خواص ضد ویروسی خود می تواند سرماخوردگی و عفونت های ویروسی را درمان کند. همچنین به بهبود علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و سرفه خلط کمک می کند. مکیدن آب نبات در دهان گلو را نرم می کند، سرفه های شدید را کاهش داده و تسکین می دهد.

تقویت حافظه

شاید اولین بار باشد که این را می شنوید. اما باید بدانید که ترکیبات موجود در میوه می تواند به تقویت حافظه کمک کند. بنابراین استفاده منظم از شیرینی ها در نوشیدنی ها و غذاها می تواند تمرکز و عملکرد شناختی را بهبود بخشد و حافظه را تقویت کند.

درمان شیرین همه مشکلات/ گیاه چای را باور کنیم!

ضد التهاب

این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم است و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. مصرف سیب زمینی شیرین در بهبود و تسریع هضم غذا نیز نقش دارد و در درمان مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه و حالت تهوع، تنظیم ترشح اسید معده و بهبود عملکرد روده مفید است.

رفع یبوست

ترکیبات موجود در این گیاه می تواند به نرم شدن مدفوع و افزایش حرکات روده کمک کند که می تواند در پیشگیری و درمان یبوست موثر باشد.

درد عضلانی را تسکین دهید

چای نباتا در تسکین و درمان دردهای عضلانی به ویژه اسپاسم عضلانی و کمردرد و گرفتگی ناشی از قاعدگی بسیار مفید است.

ضد سرطان

بر اساس تحقیقات، ترکیبات موجود در گیاه مانند فلاونوئیدها، کورکومینوئیدها و کورکومین دارای قدرت ضد سرطانی بوده و به مهار رشد سلول های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک می کند. همچنین سبزیجات با تثبیت آنتی اکسیدان ها در بدن از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

درمان شیرین همه مشکلات/ گیاه چای را باور کنیم!

افزایش سطح هموگلوبین

هموگلوبین پایین در خون منجر به مشکلاتی مانند کم خونی، رنگ پریدگی، سرگیجه، ضعف و خستگی می شود. این سبزی نه تنها سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد، بلکه باعث گردش خون در بدن و در نتیجه کاهش علائم خستگی و ضعف می شود.

افزایش دهد متابولیسم

شیرینی ها به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند و باعث می شوند کالری بیشتری بسوزانید.

از دست دادن اشتها

این گیاه خاصیت ضد اشتها دارد و این به کاهش اشتها و پرخوری در افرادی که می خواهند وزن کم کنند کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این گیاه با خواص آنتی اکسیدانی خود نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

منبع: ragus

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا