سلامت خانواده

راهکارهای رئیس جمهور برای حل مشکلات دارویی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین المللی ایران داروسازی وی که بعدازظهر دوشنبه در سالن کنفرانس سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: یکی از ابعاد بزرگ ایران داروسازیاحساس غرور کشور در زمینه پزشکی برجسته می شود.

وی افزود: هر ساله بین زنجیره مواد مخدر در ایران توافق صورت می گیرد داروسازی هر سال دستاوردهای جدید بیشتری در این رویداد ارائه می شود.

محمدی ادامه داد: توسعه حضور شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه که امسال به بیش از 700 نماینده رسید، یکی از مهم ترین ابعاد ایران است. داروسازی بوده است

وی افزود: یکی دیگر از جنبه های مهم نمایشگاه ایران داروسازیحضور مسئولان و متولیان نهادهای عالی در این مراسم و آشنایی چهره به چهره با دستاوردها و دغدغه های دارویی کشور.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در حوزه دارو نشان دادن توانمندی های داخلی در این حوزه به کشورهای خارجی است که ایران داروسازی با حضور نمایندگان خارجی این امکان را ایجاد کرده است.

محمدی در ادامه این نشست خبری به وضعیت صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت های دارویی با مشکل ایفای تعهدات ارزی مواجه هستند. هستند و البته با کمک بانک مرکزی مهلت های تسویه تعهدات ارزی شرکت های دارویی مجددا تمدید شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در ابتدای سال شاهد کاهش 17 درصدی تولید بودیم و یکی از دلایل آن تغییر ارز دارو است که مصرف را منطقی می کند. از سوی دیگر شرکت های دارویی با مشکل نقدینگی مواجه هستند، هرچند تلاش دولت و رئیس جمهور منجر به گشایش هایی شد.

وی افزود: رئیس جمهور برای حل مشکلات دارویی جلسه ویژه ای برگزار کرد و با توجه به اشراف کامل خود در این زمینه راهکارهایی را نیز برای رفع مشکل ارائه کرد؛ یکی از پیشنهادات رئیس جمهور تامین اعتبارات دارویی از بودجه عمومی بود. راه حل دیگر پرداخت مستقیم اعتبارات به شرکت های تامین کننده اعم از تامین و توزیع بود. البته برای این موضوع باید مصوبه هیات وزیران را داشته باشیم و در این راستا اقداماتی انجام شده است.

محمدی ادامه داد: امیدواریم بانک ها تسهیلات لازم را به شرکت های دارویی پرداخت کنند. به جز تسهیلات قبلی، اکثر تسهیلات 50 هزار میلیارد ریالی اعطایی امسال به شرکت های دارویی نرسیده است.

نسل Z در آستانه ورود به صنعت داروسازی است

مهدی پیرصالحی عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران گفت: ایران داروسازی بزرگترین رویداد صنعت داروسازی کشور است که با حضور وزیر بهداشت، معاونین وزیر، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و سایر مسئولان کشوری و صنعتی افتتاح می شود.

وی افزود: ایران داروسازی فرصت ویژه ای برای تبادل دانش و تجربیات در صنعت داروسازی فراهم می کند.

پیرصالحی وی ادامه داد: در طول سه روز این نمایشگاه 36 رویداد مهم شامل پنل های تخصصی، نشست های دانشجویی، سخنرانی، جلسات B2B و تور برگزار شد. از نظر فن آوری برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این رویداد نه تنها زمینه تقویت همکاری ها در صنعت داروسازی را فراهم می کند، بلکه به ویژه بر روی نسل جوان و آینده این صنعت تمرکز دارد.

پیرصالحی وی تاکید کرد: اهمیت نقش دانش آموختگان تازه وارد و توانمندی های نسل Z در آینده صنعت داروسازی کشور در دوره نهم ایران. داروسازی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این دوره از ایران داروسازی با پانل به خصوص نسل Z در آستانه ورود به صنعت داروسازی شروع می شود.

همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف

محمد عبدو زاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران گفت: ایران داروسازی امسال با توجه به اهداف دولت در راستای وحدت ملی با شعار همه فعالان صنعت دارو زیر یک سقف برگزار می شود.

وی افزود: این دوره ایران است داروسازی با حداکثر تمرکز نمایندگان کشورهای خارجی خواهد بود.

عبدو زاده گفت: ویژگی بارز ایران داروسازی در این دوره پنل های تخصصی و جلسات مشارکت و گسترش صادرات دانشجو برگزار می شود.

وی افزود: امسال قرار است توانمندی تولیدکنندگان برای گسترش صادرات و حضور در بازارهای جهانی فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا