اخبار سلامت

حضور 25 کشور خارجی در نمایشگاه دارو و صنایع وابسته

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی در نشست خبری امروز که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: برخی کشورهای همسایه امکانات زیادی دارند اما صنایع دارویی ما با حداقل امکانات کارهای بزرگی انجام می دهند و در این راستا نمایشگاه ایران فارما برای ارائه توانمندی های علمی در حوزه پزشکی برگزار می شود که نمایش این دستاوردها قطعا حس اقتدار ایجاد می کند.

وی افزود: یکی از مشکلات حوزه دارو بحث صادرات است و ما نتوانسته ایم غرور خود را در عرصه تولید به درستی تبیین کنیم و به جهانیان نشان دهیم و برگزاری چنین نمایشگاهی نیز کمک شایانی می کند. برای تبیین دستاوردهای حوزه پزشکی».

محمدی ادامه داد: قبلا ماشین آلات دارویی وارد می کردیم اما الان ماشین آلات دارویی زیادی تولید می کنیم. همچنین در زمینه بسته بندی دارو پیشرفت چشمگیری داشته ایم و حتی ظروف بسته بندی دارو را صادر می کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در انجام تعهدات ارزی خود دچار مشکل هستند که با هماهنگی بانک مرکزی این مشکلات برطرف می شود.

در ادامه محمد عبدوزاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی از برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه 20 تا 23 مهرماه در محل مصلی تهران برگزار می شود. امام خمینی (ره).

وی گفت: 414 شرکت داخلی و 323 شرکت خارجی از 25 کشور جهان در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت و پیش بینی ما این است که 40 هزار بازدیدکننده در ایران فارما حضور پیدا کنند.

عبدوزاده ادامه داد: دو رویکرد مشخص وجود دارد، یکی اینکه صنعت دارو از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند و دوم اینکه با توجه به توسعه صنعت داروسازی در کشور، انتقال دانش فنی و تولیدات مشترک فرامرزی انجام می شود. دستور کار با هماهنگی شرکای خارجی خود. در این نمایشگاه پنل های تخصصی برگزار می شود و توسعه داروسازی و همکاری دانشگاه و صنعت را مد نظر قرار خواهیم داد.

در ادامه مهدی پیرصالحی از اعضای سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار داشت: امسال 36 رویداد مهم در ایران فارما برگزار خواهیم کرد.

وی از برگزاری نشست های تخصصی بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با جذب سرمایه گذاران خارجی در قالب این نمایشگاه، کشور به هدف مثبت شدن تراز تجاری دست یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا