بهداشت و درمان

شیوع آنفلوانزا از اواسط مهر

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بابک عشرتی افزود: در کشورهای نیمکره شمالی کره زمین از جمله ایران، موارد ابتلا به آنفلوآنزا از اواسط مهرماه آغاز می شود و این روند افزایشی تا اواسط اسفند ادامه دارد، هرچند آخرین. سال از پایان سپتامبر شاهد افزایش موارد آنفولانزا بودیم. ما بودیم

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه های پرخطر گفت: در برخی از گروه های پرخطر، آنفولانزا می تواند باعث بستری شدن فرد در بخش های ویژه و حتی فوت شود. .

وی افزود: توصیه وزارت بهداشت این است که گروه های پرخطر شامل کادر پزشکی به ویژه در بخش های عفونی، ویژه و اورژانس، افراد بالای 60 سال، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند سرطان، دیابت و فشار خون بالا، پیوند افراد باشد. بیماران، بیمارانی که داروهای ناتوان کننده مصرف می کنند. ایمنی بدن و زنان باردار باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند.

عشرتی با اشاره به زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: زمان طلایی تزریق واکسن از اواسط شهریور تا اواسط مهرماه است اما بر اساس تحقیقات انجام شده افراد پرخطر حتی تا اواسط مهرماه می توانند واکسن را تزریق کنند. فوریه لازم به ذکر است که اثر حفاظتی و ایمنی واکسن 10 تا 15 روز پس از تزریق رخ می دهد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تب، بدن درد و سرفه از علائم آنفولانزا است، گفت: تاکید می کنیم تا زمانی که تب قطع نشده است، افراد مبتلا در مکان های شلوغ حضور نداشته باشند. محل کار و فرد مبتلا هنگام صحبت با افراد دیگر برای استفاده از ماسک باید توجه داشت که شستن دست ها در پیشگیری از بیماری هایی مانند آنفولانزا بسیار موثر است.

عشرتی تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت واکسن را در اختیار کادر پزشکی و تعدادی از مادران باردار تحت پوشش شبکه بهداشت در کشور قرار می دهد، تعدادی واکسن تهیه و بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا